23948sdkhjf

Nye dæk til lette lastbiler

EfficientGrip Cargo: Goodyears nye dæk til lette lastbiler triller efter laveste omkostninger.

Goodyears nye dæk til lette lastbiler kører mere end 21.000 kilometer længere end to af producentens konkurrenter, forbedrer brændstoføkonomien og giver et bedre vejgreb, især i vådt føre.

Sådan lyder meldingen bl.a. fra Goodyear, en af verdens største dækproducenter, i forbindelse med lanceringen af EfficientGrip Cargo på de europæiske, mellemøstlige og afrikanske markeder (EMEA).

Brændstofeffektivitet og kilometertal bliver til stadighed vigtigere for bilister og flåder, og nu har Goodyear lanceret et lastbildæk, der lever op til disse krav, takket være et nyt silikamateriale og forbedret slidstyrke.

Kør længere

Uafhængige test af kilometertal, der sammenligner Goodyears nye dæk til lette lastbiler med to konkurrerende dæk hos kontrolorganet Dekra viser, at Goodyear EfficientGrip Cargo klarede sig i gennemsnit 21.475 km bedre end de andre.

For at yde et højere kilometertal gør EfficientGrip Cargo brug af to innovationer.

Indførelsen af et nyt silikamateriale øger dækkets slidstyrke og forbedrer vejgrebet i vådt føre. De nye slidbanedesign øger dækkets stivhed og giver en jævnere trykfordeling, der igen giver dækket en større kontaktflade. På grund af disse forbedringer kan flåder køre op til 10.000 kilometer længere end forgængeren.

Spar mere

Ved at bruge et stivere dækmateriale og skabe et kølende mellemlag, genererer dækket mindre varme end forgængeren, hvilket medfører en 18 procent lavere rullemodstand. Den lavere temperatur og en optimeret dækkonstruktion forbedrer rullemodstanden med op til 18 procent, sammenlignet med forgængeren. Den forbedrede brændstoføkonomi kan sammen med den større holdbarhed give flådeoperatørerne betydelige besparelser.

Forud for sin tid

Martijn de Jonge, Brand Director Consumer PBU EMEA hos Goodyear:

- Testresultater af dette imponerende format i DEKRA-test siger noget om engagementet hos Goodyears ingeniører. På grund af deres målrettede indsats har vi kunnet skabe Extra Mile Technology, der ikke blot forbedrer dækkenes kilometertal, men også deres egenskaber på våd vej, deres holdbarhed og de økonomiske besparelser for indehaverne.

EfficientGrip Cargo er allerede i fuld overensstemmelse med de EU-forordninger, der træder i kraft i november 2018, når det gælder dækmærkning og i særdeleshed rullestøj, rullemodstand og vejgreb på våd vejbelægning.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156