26. juli 2022 - 14:03

App linkNu på Google Play

Lille underskud hos vognmand uden "fiflerier”

Lille underskud hos vognmand uden

26. juli 2022 - 14:03

Jakob Bargmann

Da MJT ApS i Slagelse blev grundlagt i 2017, ville vognmand Jens-Ole Larsen og driftschef Martin Torp Jensen fra starten bevise, at man med Jens-Ole Larsens ord sagtens kan drive "en ærlig og redelig vognmandsforretning i Danmark på korrekt dansk overenskomst og uden fiflerier med eksportløn, magnetfusk eller andet snyd".

 

Efter et par opstartsår med røde tal på bundlinjen og herefter et par år med sorte tal på bundlinjen er firmaet, der primært gør sig inden for køletransport, kommet ud af 2021 med et underskud på 302.000 kroner mod et overskud på 835.000 kroner sidste år.

 

Men betyder det så, at man trods de ædle motiver ikke kan drive en overskudsforretning i Slagelse?

- Nej, årets resultat skyldes, at vi ikke har været gode nok til at få hævet priserne hurtigt nok over for kunderne. Vi har løbet lidt bagefter den prisstigning, der har været på alt. Og så skyldes det, at ikke alle kunder har haft et olietillæg på. Det har vi så fået indarbejdet efterhånden, men det havde vi ikke fra starten af. Men ellers skyldes resultatet generelt stigninger på alting og derudover, at vi har vækstet meget, siger Jens-Ole Larsen.

 

- Vi vil stadig bevise, at man kan lave en forretning uden fiflerier. Og det her handler om, at vi har været for langsomme til at komme efter prisstigningerne, når vi har haft dem. Det skal vi være bedre til næste år, siger Jens-Ole Larsen.

Hvad er målsætningen for næste år?

 

- Efter sommerferien, når alle er færdige med at afvikle sommerferie, skal vi have struktureret tingene lidt anderledes, men det er på det administrative. Det er den næste øvelse. Det var noget andet, hvis vi havde et underskud på 5 millioner. Men om det er -300.000 eller plus 300.000, det gør ikke så meget.

 

Virksomheden er som sagt vækstet meget i løbet af det seneste år. Da man grundlagde virksomheden, talte den 7-9 biler, men nu tæller den omkring 40 ansatte og mere end 30 biler.

 

I en tid med påstået chaufførmangel er spørgsmålet så, om man også kan finde chauffører til at følge med væksten?

- Det interessante er, at det kan vi godt. Og det kan andre ikke. Det er også en af grundene til, at vi bliver brugt og valgt. Og det er jo en hårfin balance, at du skal sikre dig, at den kvalitet, du har inde, også leverer og performer, som den skal. Det er jo derfor, vi bliver valgt af kunderne. Vi har kunder, der har sagt, vi er for dyre. ”Ja, det er fint, men så brug nogle andre”, svarer jeg. ”Jamen det kan vi ikke, de er for dårlige”, lyder det. ”Ja, men så må I også betale”, siger Jens-Ole Larsen.

Læst i alt:

9597 gange

Læses i øjeblikket af:

0

Til forsiden

Giv os din kommentar på ovenstående artikel:

Denne artikel er låst. Ønsker du adgang til låste artikler klik her for at købe et abonnement

 

 

Kundeservice

Danske Transport Medier APS
Adelgade 85A, 1. sal
8660 Skanderborg
Tlf: +45 70 250 350
CVR: 19999181

Afstemning

{%binding poll.title%}

{%Binding option.title%} - {%if option.number_of_votes%}{%binding (option.number_of_votes * 100.0 / totalVotes).ToInt%}%{%else%}0%{%endif%}

{%binding totalVotes%} stemmer i alt

Tidligere afstemninger
Ret cookie-samtykke