23948sdkhjf

Nu skal der naturstof på lastbilen

Efter år med fuldt fokus på personbiler, skal der nu kigges på det kæmpe potentiale, der ligger i markedet for lastbiler.

RVS Danmark går ind i en ny fase af deres forretningsliv, når de i begyndelsen af september vil kigge målrettet mod at få deres stof på flaske gjort til en, helt bogstaveligt talt, naturlig del af alle danske lastbilers liv.

Med det fokus der er på transportbranchens udledning af CO2, med en allerede udviklet sans for at nedbringe omkostninger for privatbilister og med et øje for en ny markedsmulighed, har RVS Danmark udset sig de danske vognmænd som næste store kundegruppe.

»RVS er baseret på magnesiumsilikat, som er et naturligt mineral i vores undergrund. Det tilføjes til motorolien, hvor det skaber et beskyttende og genopbyggende keramisk lag for de komponenter i bilens indre, hvor der opstår friktion under kørslen. Det betyder en forlænget levetid for blandt andet motor, gearkasse og dieselpumpe. Samtidig nedsættes brændstofforbruget med cirka 5 %. Det betyder lavere omkostninger og mindre CO2 udledning. Alt sammen noget, der er stort fokus på in transportbranchen,« siger Lasse Nørremark, partner i RVS Danmark.

- Vi fokuserer på nu og her

RVS er siden 2006 blevet solgt til danske privatbilister. Herigennem har også vognmænd fået kendskab til produktet, og det er efter tilkendegivelser fra netop disse vognmænd, at RVS Danmark har fået øjnene op for et helt nyt marked.

Derfor vil det første skridt være at lade en række vognmænd afprøve RVS på deres lastbiler for på den måde at oplyse og udbrede brugen af det naturlige stof fra undergrunden i til transportbranchen.

»Vi har allerede fat i flere vognmandsvirksomheder, store, små og mellemstore, som har taget godt i mod RVS. Vi søger stadig flere, der – som en opstart – kan afprøve RVS på deres lastbiler. Det er vognmænd, der har flådestyringen i orden, så de har styr på deres tal. Kun på den måde kan de måle på de resultater, de opnår ved at bruge RVS,« siger Lasse Nørremark.

Hos RVS Danmark er de med på, at flere lastbilproducenter allerede har præsenteret eller i den nærmeste fremtid præsenterer elektriske lastbiler, hvor et produkt som RVS vil være overflødigt. Men her peger Lasse Nørremark på, at de er fokuserede på den effekt produktet kan have på lastbilen lige nu og her og den gavnlige effekt det vil have på miljø og vognmandens pengepung.

»Der kommer en masse nye spændende tiltag, og det ser vi positivt på, når det er til gavn for miljøet. Om det er elektrisk-, gas- eller brintdrevne lastbiler, der vinder ind om en årrække, er ikke så vigtigt for os lige nu og her. Vi vil gerne gøre noget NU. En af de største udfordringer er at finde en løsning, der både nedbringer CO2-udslip og nedbringer omkostningerne for den enkelte vognmand. RVS kan købes i dag og resultatet vil kunne måles i morgen. Det er vi fokuserede på. Hvordan ser markedet ud lige NU,« forklarer Lasse Nørremark.

Han peger på, at RVS ofte bliver sat i bås med olieadditiver. Den opfattelse af produktet vil han gerne af med, for som han forklarer:

»RVS ændrer ikke på oliens egenskaber. Det bruger olien til at komme rundt til de dele, hvor der opstår friktion. Og så er det ikke skadeligt for naturen. Der kan være en sund skepsis, når man hører om noget nyt. Det er klart. Vi håber, at transportbranchen vil lytte og kigge på de resultater, der foreligger, som er udledt af tests fra Frauenhofer Instituttet, Münchens tekniske universitet og TÜV Sud (Technischer Überwachungsverein red.). Vi er åbne for dialog, så vognmænd, chauffører og alle i branchen kan kontakte os. Vi står klar til at hjælpe og svare,« siger Lasse Nørremark.

Fakta:

I 2010 opnåede RVS-teknologien certificering fra TÜV Sud for certificeret emissions- og brændstofeffektivitetstest. TÜV Sud skriver blandt andet i deres rapport, at der ingen negative følger er ved RVS.

RVS er en gel, som trykkes ud i en flaske med mineralolie, som derefter rystes og tilsættes olien. RVS kan indtil videre kun købes via hjemmesiden www.rvsdanmark.dk.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109