1. april 2021 - 06:00

App linkNu på Google Play

Poul Schou sikrer sig Europas første Tesla-lastbil

Poul Schou sikrer sig Europas første Tesla-lastbil

Transportvirksomheden Poul Schou A/S har i al hemmelighed fået leveret Europas første Tesla-lastbil på domiciladressen i Odense SV.

1. april 2021 - 06:00

Transportvirksomheden Poul Schou A/S, der har hovedkvarter i Odense, og som til daglig går under navnet ’Grønne Schou’, bliver nu endnu grønnere!

 

Virksomheden kan nemlig nu officielt kalde sig den heldige ejer af Europas allerførste Tesla Semi på danske plader – en elektrisk trækker, der ellers ikke er tilgængelig på det europæiske marked endnu.

 

- Det er en kæmpe nyhed, som vi har glædet os helt ubeskriveligt til at løfte sløret for, lyder det fra en stolt Poul Henrik Schou, direktør hos Poul Schou A/S.

 

Den flotte e-lastbil fra Tesla holder nu på pladsen sammen med et udpluk af transportvirksomhedens øvrige vognpark.

 

- Tesla-lastbilen er den allerførste af sin slags i Europa – og denne er tilmed på danske plader. Lastbilen er blevet leveret på vores adresse i al hemmelighed, fordi vi gerne ville overraske både medarbejdere, kunder og alle andre interesserede. Så vi håber, det er lykkedes, udtaler Poul Henrik Schou.

Poul Schous nye Tesla Semi er opbygget og malet i den samme grønne farve, som det fynske firma ellers er kendt for. Samtidig er den med til at skubbe på den miljøvenlige omstilling, så ’Grønne Schou’ i endnu højere grad lever op til sit kælenavn.

 

- Lastbilen hører til i den absolutte top blandt de mest miljørigtige i både Danmark og resten af Europa. Ofte bruger en lastbil for cirka 25.000 kr. brændstof om måneden; men med den nye Tesla Semi kan vi reducere det beløb til 5.000 kr. ved brug af ren el, forklarer Poul Henrik Schou.

 

Tesla Semi har en rækkevidde på 800 km under normale forhold og en totalvægt på 40 ton. Det tager rundt regnet 6 timer at oplade den på det nye opladningscenter på Logistikvej i Odense SV. Lastbilen er udstyret med selvkørende funktion, som dog endnu ikke er godkendt i Danmark. Helt lavpraktisk betyder det, at chaufføren i princippet har mulighed for et hvil på fx 3 timer på en tur til Aalborg.

- Planen er nu, at vi nu tester bilen af i virkeligheden, inden vi bestiller flere hjem, slutter Poul Henrik Schou.

Læst i alt:

26547 gange

Læses i øjeblikket af:

3

Til forsiden

Giv os din kommentar på ovenstående artikel:

Denne artikel er låst. Ønsker du adgang til låste artikler klik her for at købe et abonnement

 

 

Kundeservice

Danske Transport Medier APS
Adelgade 85A, 1. sal
8660 Skanderborg
Tlf: +45 70 250 350
CVR: 19999181

Afstemning

{%binding poll.title%}

{%Binding option.title%} - {%if option.number_of_votes%}{%binding (option.number_of_votes * 100.0 / totalVotes).ToInt%}%{%else%}0%{%endif%}

{%binding totalVotes%} stemmer i alt

Tidligere afstemninger