23948sdkhjf

Ny generation af elektriske lastbiler klar

Efter ti års test under virkelige driftsforhold i tæt samarbejde med kundepartnere kan Renault Trucks nu afsløre sin anden generation af elbiler: Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. og Renault Trucks D Wide Z.E. En komplet serie fra 3,5 til 26 tons, der er ideel til brug i byen. Renault Trucks D og Renault Trucks D Wide Z.E. vil blive produceret på Renault Trucks-fabrikken i Blainville-sur-Orne og lanceres på markedet i 2019. Renault Master Z.E. vil være tilgængelig i 2018.

Renault Trucks har forberedt sig på elektromobilitet de seneste 10 år. For Renault Trucks var elektromobilitet det indlysende svar på at forbedre luftkvaliteten og udfordringerne med støj for på den måde at reducere de samlede CO2-emissioner. I over ti år har firmaet testprøvet elbiler i samarbejde med kunder for at få vigtige oplysninger om brug, batteridrift, opladningsfaciliteter og vedligeholdelseskrav.

Disse dagligdags-tests har også gjort det muligt for Renault Trucks’ partnere at hjælpe deres egne kunder med at gå i gang med el-teknologi. Renault Trucks kan prale af flere års erfaring med elektriske lastbiler takket være Maxity.

Nul emissions-lastbiler


Da de nyeste teknologiske fremskridt gør elbiler til økonomisk rentable alternativer for transportfirmaer, lancerer Renault Trucks nu en komplet Z.E. rækkevidde.

De store krav til CO2 begrænsninger, der er pålagt i byzoner, gør at Renault Trucks Z.E. serien kan fungere problemfrit. Serien bidrager til at beskytte luftkvaliteten og reducere miljøbelastningen, da bilerne kan bruges til støjfrie leveringer om natten og ikke udsender forurenende stoffer eller CO2.

Renault Trucks Master Z.E., som vil blive tilgængelig i december 2018 giver adgang til alle byzoner, selv dem med strenge trafikrestriktioner. Batteriet på denne el-bil tager 6 timer at oplade.

Bilens last-volumen er den samme som for en konventionel diesel Renault Master, da batterierne er monteret under forsæderne. Master Z.E. serien leveres i seks varianter (fire kassebiler og to chassisversioner) alle designet til at opfylde kravene til professionel transport i bymiljøer. Herudover har Master Z.E. som standard bak-kamera, parkeringssensor og brede sidespejle.

Den specialdesignede 16 tons version Renault Trucks D Z.E. er ideel til kørsel i byerne og kontrollerede temperaturleverancer. Renault Trucks D Wide Z.E. kommer i en 26 t-version til effektiv renovationsindsamling. Begge modeller vil blive produceret på Renault Trucks-fabrikken i Blainville-sur-Orne, Normandiet, Frankrig i anden halvdel af 2019.

En medium-tung Renault Trucks Z.E. har en rækkevidde på op til 300 km afhængig af kørsel og batterikonfiguration. Batteriet er det dyreste, når du køber en elbil. Renault Trucks går ikke på kompromis med nyttelast eller omkostninger, så forskellige arbejdsområder vil være tilgængelige og er skræddersyet til kundernes behov.

Takket være hurtig DC-opladning kan Renault Trucks D Z.E. og Renault Trucks D Wide Z.E. lithium-ion-batterier fuldt oplades inden for 1-2 timer via 150 kW Combo CCS-stikket. Ved opladning i løbet af natten er opladningstiden af et batteri på 300 kWh 12 timer. I dette tilfælde er en trefaset 380V 32A industriel stikkontakt nok.

For maksimal fleksibilitet, hvad angår brug og opbygning, er Renault Trucks D Z.E. og Renault Trucks D Wide Z.E. udstyret med et kraftudtag med en standard mekanisk grænseflade.

Tekniske specifikationer:


RENAULT MASTER Z.E.

- Totalvægt 3.1 t

- 57 kW elmotor

- Maksimalt drejningsmoment: 225 Nm

- Maksimal hastighed: 100 km/t

- Energilagring: 33 kWh lithium-ion-batterier

- Rækkevidde: op til 120 km


RENAULT TRUCKS D Z.E.

- Totalvægt: 16 t

- Tilgængelige hjulbaser: 4.400 mm og 5.300 mm

- 185 kW elektrisk motor (130 kW kontinuerlig udgang)

- Maksimalt drejningsmoment på elmotoren: 425 Nm.

- Maks. drejningsmoment bagaksel: 16 kNm

- To-trins gearkasse

- Energilagring: Lithium-ion-batterier på i alt 200 til 300 kWh

- Rækkevidde: op til 300 km


RENAULT TRUCKS D WIDE Z.E.

- Totalvægt: 26 t

- Akselafstand: 3.900 mm

- To elmotorer med en samlet rating på 370 kW (260 kW kontinuerlig udgang)

- Maksimalt drejningsmoment på elmotorer: 850 Nm

- Maks. Drejningsmoment bagaksel: 28 kNm.

- To-trins gearkasse

- Energilagring: lithium-ion-batterier, 200 kWh.

- Rækkevidde: op til 200 km

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203