Renault

28. juni 2019 - 01:45

App linkNu på Google Play

Den første af Renault Trucks’ anden generation af eldrevne lastbiler leveret

28. juni 2019 - 01:45

Mandag den 17. juni 2019 leverede Renault Trucks’ CEO, Bruno Blin, nøglerne til en 100% eldrevet renovationsbil til Thierry Philip, vicepræsident for Lyon Metropolen med ansvar for miljø og sundhed. Denne for-producerede D Wide Z.E. er den første af Renault Trucks’ anden generation af eldrevne lastbiler. Bilen er produceret på fabrikken Blainville-Sur-Orne i Normandiet.

 

Renault Trucks hjælper Lyon med dets planer om at investere i energivenlige renovationskøretøjer ved at tilbyde den for-producerede D Wide Z.E. Nul-emissions lastbilen vil blive taget i bruge i Lyon juni 2019.

 

For Renault Trucks er elektromobilitet svaret på de luftkvalitets- og støjudfordringer, som vi oplever i bymæssige områder og et af svarene på af afhjælpe den globale CO2 forurening.

Bruno Blin siger:

 

»Elektromobilitet er hjertet i strategien for energivenlige tiltag, som vi har implementeret for at overholde EU-regulativer målrettet mod en signifikant reducering af CO2-udledningerne fra køretøjer over 16 tons.«

 

Elektromobilitet er specielt velegnet til renovationsindsamling. I forbindelse med indsamling af affald er der mange stop og start – flere hundrede for hver indsamlingsrunde. Dette resulterer i højt brændstofforbrug og forøget støv- og partikeludledning sammen med bremsesystemet. Da eldrevne køretøjer primært benytter deres motorer til nedbremsning, vil brugen af bremser og relaterede udledninger blive reduceret. For en Euro 6 lastbil hænger partikeludledningerne sammen med slitage (på dæk og bremser) disse udledninger er højere end udledninger der måles ved brændstofforbruget.

 

Den 26 tons tunge Renault Trucks D Wide Z.E. har en elektrisk motor i drivlinen, hvilket er koblingen mellem lastbilen og dets udstyr. Køretøjet er blevet ombygget af Faun Environnement, som koblede en hydraulisk pumpe til standardsammenkoblingen for at få strøm til affaldsopsamlingssystemet. Faun Miljø optimerede både karrosseri og bruttovægten for at kompensere for batteriernes vægt.

Opbygningsspecialisten har også ændret det hydrauliske kredsløb for at reducere støjniveauet og lydisoleret bagenden for at begrænse den støj, der opstår ved at affald falder ned i komprimatoren. Disse ændringer har gjort det muligt at reducere støjniveauet med 3 decibel.

 

Den 100% eldrevne renovationsvogn, der betjenes af Lyon Metropolen, er den første for-producerede lastbil i Renault Trucks’ serie af elbiler. Lastbilen blev udviklet med hjælp fra Fransk Miljø- og Energiforvaltningsagentur (ADEME). Renault Trucks’ eldrevne lastbiler, der forventes lanceret på markedet i slutningen af 2019, fremstilles på fabrikken Blainville-sur-Orne i Calvados, i Normandiet.

Læst i alt:

537 gange

Læses i øjeblikket af:

1

Til forsiden

Giv os din kommentar på ovenstående artikel:

Denne artikel er låst. Ønsker du adgang til låste artikler klik her for at købe et abonnement

 

Indtast dit brugernavn og adgangskode

Kundeservice

Danske Transport Medier APS
Christiansmindevej 12D
8660 Skanderborg
Tlf: +45 70 250 350
CVR: 19999181

Via mail

 

redaktionen@lastbilmagasinet.dk

Afstemning

{%binding poll.title%}

{%Binding option.title%} - {%if option.number_of_votes%}{%binding (option.number_of_votes * 100.0 / totalVotes).ToInt%}%{%else%}0%{%endif%}

{%binding totalVotes%} stemmer i alt

Tidligere afstemninger