Brændstofforbruget og CO2-udslippet er begge reduceret med tre procent i Renault Trucks’ nye 2019-versioner af Renault Trucks T og T High, der nu er klar til bestilling.
De nye biler er allerede udstyret med DTI 11- og DTI 13 Euro 6 Trin D-motorer, der overholder den forordning, der træder i kraft fra 1. september 2019. Motorerne omfatter en ny generation efterbehandlingssystem, der er udført i nye materialer for at opnå længere levetid. Der er også blevet tilføjet en AdBlue-kvalitetssensor, mens den syvende injektor er blevet fjernet.
Optimeret gearskift
Renault Trucks T 2019 er også udstyret med en ny generation Optivision-system. Den forudseende hastighedsregulator, der bruger vejens topografi til at optimere gearskift, gemmer nu data direkte i køretøjet. Det giver større chaufførkomfort, da forbindelsen ikke længere mistes, selv ikke i områder, hvor GPS'en ikke leverer nogen informationer, f.eks. i tunneller. Ruteoplysningerne er desuden mere nøjagtige, så chaufførerne bedre kan planlægge deres ture.
Mindre diesel
Sidst, men ikke mindst indeholder den intelligente Eco-fartpilot nye indstillinger, der bruger mindre brændstof. Kombinationen af disse forbedringer og nyt udstyr gør det muligt at opnå en reduktion på tre procent i brændstofforbruget sammenlignet med forrige generation.
Forbedret komfort
T-seriens 2019-version har nye typer finish.
Indvendigt har køretøjets instrumentpanel en kulgrå finish, som går igen på indersiden af dørene, sammen med sorte lædersæder og en ny loftsbeklædning i en matchende grå farve.
Udvendigt kan kølergrillen og sidespejlene nu tilpasses ved at vælge mellem to forskellige lakfarver – blank sort eller anodiseret orange. Køretøjets id-plade har enkel og mere tydelig tekst med information om køretøjets navn, hestekræfter og motorstørrelse. Der er mulighed for en ekstra linje, så kunden kan vælge at personliggøre den.