Renault Trucks har lanceret T-modellen i 2019-versionen, som er udstyret med en ny Euro 6 Step D-motor, har en brændstof-besparelse på 3% sammenlignet med den forrige generation, samt nyt komfortudstyr.
Renault Trucks’ T- og T High-version 2019 er allerede udstyret med DTI 11- og DTI 13 Euro 6 Trin D-motorer, hvilket betyder, at de overholder den forordning, der træder i kraft fra 1. september 2019. De omfatter en ny generation efterbehandlingssystem, der er udført i nye materialer for at opnå længere levetid. Der er også blevet tilføjet en AdBlue-kvalitetssensor, mens den syvende injektor er blevet fjernet.
Renault Trucks T 2019 er udstyret med en ny generation Optivision-system. Denne forudseende hastighedsregulator, der bruger vejens topografi til at optimere gearskift, gemmer nu data direkte i køretøjet. Det giver større chaufførkomfort, da forbindelsen ikke længere mistes, selv ikke i områder, hvor GPS'en ikke leverer nogen informationer, f.eks. i tunneller. Ruteoplysningerne er desuden mere nøjagtige, så chaufførerne bedre kan planlægge deres ture.
Sidst, men ikke mindst indeholder den intelligente Eco-fartpilot nye indstillinger, der bruger mindre brændstof.
Kombinationen af disse forbedringer og nyt udstyr gør det muligt at opnå en reduktion på 3% i brændstofforbruget sammenlignet med forrige generation.
Forbedret komfort for chaufføren
T-seriens 2019-version har nye typer finish i højeste kvalitet.
Indvendigt har køretøjets instrumentpanel en kulgrå finish, som går igen på indersiden af dørene, sammen med sorte lædersæder og en ny loftsbeklædning i en matchende grå farve.
Udvendigt kan kølergrillen og sidespejlene nu tilpasses ved at vælge mellem to forskellige lakfarver – blank sort eller anodiseret orange. Køretøjets id-plade har enkel og mere tydelig tekst med information om køretøjets navn, hestekræfter og motorstørrelse. Der er mulighed for en ekstra linje, så kunden kan vælge at personliggøre den.