23948sdkhjf

Renault udvider Optitrack

Anlægsbiler: Renault Optitrack+ med nye hydrauliske motorer til ekstreme forhold.

Renault Trucks tilføjer nye funktioner til Optitrack-systemet. Herudover leveres også en Optitrack+ version, der indeholder nye hydrauliske motorer beregnet til kunder, der arbejder under ekstreme forhold. Optitrack er udviklet i 2009 af Renault Trucks i samarbejde med Poclain Hydraulics og fås til Renault serie af anlægsbiler - C 2,5.

Optitrack-systemet giver mulighed for at udnytte muligheden for midlertidigt træk på alle hjul efter behov og overvinder dermed begrænsningerne ved et ”konventionelt” køretøj med konstant træk på alle hjul, især i forhold til brændstofforbrug, lasthøjde, omkostninger til vedligeholdelse og ekstra vægt.

Øget trækkraft

Systemets hydrauliske tryk øges fra 420 til 450 bar, hvilket medfører en 7 procent stigning i det maksimale hjulmoment. Denne nye funktion øger trækkraften, så chaufførerne bedre klarer de vanskeligheder, der er forbundet med at håndtere køretøjer med høj nyttelast eller kørsel i stejlt terræn.

For at sikre maksimal startkraft i de mest krævende situationer tilføjer Renault Trucks en boostfunktion. Ved aktivering øges forhjulsdæktrykket til maksimalt tryk (450 bar) for optimalt startmoment.

Manøvredygtighed

Optitrack-systemet afbrydes, når køretøjets hastighed når 50 km/t (sammenlignet med 40 km/t på tidligere versioner), og det genoptages automatisk ved 20 km/t.

Endelig justerer en funktion med selvkalibrering Optitrack-systemets indstillinger. Der er desuden tilføjet et ekstra bakgear (R2) for optimal manøvredygtighed i alle typer terræn. Optitrack+ klarer transport under vanskelige forhold.

Optitrack+ har nye hydrauliske motorer, der øger forhjulets drejningsmoment med 30 procent.

Denne forbedrede udgave giver problemfri trækkraft for at klare højere nyttelast, stejle skråninger og blødt underlag. Optitrack+ anbefales specielt til jordarbejde eller ved transport af materialer under vanskelige forhold.

Om Renault Trucks

Bygger på mere end 100 års fransk know-how, erhvervskøretøjer fra 2,8 til 120 tons til lokal og regional distribution, entreprenør- og langdistancekørsel. Renault Trucks distribuerer og servicerer lastbiler via over 1.500 salgs- og servicesteder globalt. Produktion og samling af Renault Trucks-køretøjer, samt fremstilling af de fleste komponenter, foregår i Frankrig.

Del af Volvo-koncernen, en af verdens førende producenter af lastbiler, busser, entreprenørmaskiner og marine- og industrimotorer. Koncernen tilbyder også komplette løsninger til finansiering og service. Volvo AB beskæftiger 95.000 mennesker, har produktionsfaciliteter i 18 lande og sælger sine produkter på mere end 190 markeder. Volvo-koncernens nettoomsætning udgjorde i 2017 ca. SEK 335 mia. (EUR 35 mia.). Volvo AB er et aktieselskab med hovedkontor i Göteborg, Sverige. Volvo-aktierne er noteret på Nasdaq Stockholm.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.219