23948sdkhjf

- Sandheden skal frem

Foreningen Stop Unfair Fragt vil have kulegravet PostNord og datterselskabet PostNord Logistics’ selskabskonstruktion. ”Alt bør lægges frem, og misbruget af skatteborgernes penge skal stoppes”, siger talsmand.

Fredag d. 15. januar kom Rigsrevisionens længe ventede rapport om PostNords danske regnskaber. I næsten et år har statsrevisorerne forsøgt at komme til bunds i, hvordan økonomien hænger sammen. Men selv om Rigsrevisionen kritiserer Transportministeriets tilsyn med regnskaberne, så er det heller ikke lykkedes statsrevisorerne at skabe klarhed over, hvordan det hele hænger sammen. Og det er simpelthen ikke i orden, mener talsmand i Foreningen Stop Unfair Fragt, Jens-Ole Larsen.

- Det var egentligt meningen, at Rigsrevisionens skulle kulegrave PostNords regnskaber, men på grund af det uigennemskuelige ejerforhold er det ikke lykkedes for dem. Og det er dybt bekymrende, siger Jens-Ole Larsen.

Han er en af grundlæggerne af foreningen Stop Unfair Fragt, som har til formål ”at stoppe staten i at støtte konkurrenceforvridende og unfair fragt ved at poste flere hundrede millioner skattekroner i PostNord Logistics via det statsejede PostNord. Dermed kan PostNord Logistics år efter år køre med konstant underskud uden at være nervøse for at gå konkurs”.

- I årevis har vi råbt op om det absurde i, at en statsstøttet virksomhed driver konkurrence på det frie marked. Staten har brugt næsten 300 mio. skattekroner på at fremme unfair og ulige konkurrence på stykgodsmarkedet. Samtidig er PostNords selskabskonstruktion så mudret, at ikke engang statsrevisorerne kan få ordentligt adgang til regnskaberne i et statsejet selskab. Hvad prøver de at skjule?siger talsmanden, der kræver, at alt bør lægges frem for offentligheden.


Jens-Ole Larsen har – sammen med andre i transportbranchen – oprettet Stop Unfair Fragt.

- Vi håber, at foreningen kan skabe opmærksomhed og få danskernes og mediernes øjne op for, hvor mange millioner staten poster i et statsejet firma, der skaber ulige konkurrence og i sidste ende tvinger private chauffører og firmaer ud i arbejdsløshed og konkurs. Forhåbentligt kan vi lægge så stort et pres, at transportministeren får lukket ned for PostNords datterselskab PostNord Logitics. Det er den eneste fair løsning – ikke kun for os i branchen – men også for alle os skatteborgere, siger Jens-Ole Larsen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078