Alsidige Scania'er til alsidig vognmandsforretning
Fire nye Scania’er er solgt til RTR Gruppen i Roskilde indenfor de sidste par måneder.
Fakta om de tre nye Scania'er leveret i første omgang:
Renovationsbil: Scania P 320 B6x2*4:
Drivline med 5-cyl. 9-liters Euro 6-dieselmotor på max. 320 hk/1.600 Nm, 14-trins GRS905-gearkasse med fuldautomatisk Opticruise gearskiftesystem med to krybegear samt kraftigt R 885-bagtøj med 3,07:1 i udveksling, manuel differentialespærre.
Dobbelt F957-chassisramme, luftaffjedring på alle tre aksler med to kørehøjder samt el-hydraulisk styrbar bogieaksel bag trækaksel.
Mellemlangt, luftaffjedret CP17N-førerhus med lav indstigning og lavt tag, LED-lyspakke, hvileudrustning bag sæderne, kommode med køleskab, udvendige opbevaringsrum i begge sider samt Premium instrumentgruppe med 7” info-skærm, integreret navigation, Premium lydanlæg mm.
Opbygning: JOAB komprimatoranlæg monteret af Ove Kock, Esbjerg. Malet af BL Lakering i Ringsted.
Containerbil med kroghejs: Scania R 500 B8x4*4 NBLN:
Drivline med 6-cyl. 13-liters Euro 6-dieselmotor på max. 500 hk/2.550 Nm, 14-trins GRS905R-gearkasse med fuldautomatisk Opticruise-gearskiftesystem med to krybegear og integreret Retarder samt kraftigt RB662-tandembagtøj med 2,92:1 i udveksling, manuel differentialespærre på langs og tværs.
Dobbelt F957- chassisramme, luftaffjedring på alle fire aksler med to kørehøjder samt el-hydraulisk styrbar bogieaksel bag tandembogie.
Luftaffjedret CR20N-sovekabineførerhus med normalt tag, LED-lyspakke, kommode med køleskab, udvendige opbevaringsrum i begge sider samt Premium instrumentgruppe med 7” info-skærm, integreret navigation, Premium lydanlæg, læderpakke, chaufførpakke mm.
Opbygning: Fabriksmonteret JOAB L24 kroghejs med knækarm, VBG-træktøj med luftservo, hydraulisk udtrækbar bagkofanger, DANBOX værktøjskasse samt sideskørter. Malet af Haslev Autolakering.
Containerbil med wirehejs: Scania R 580 B8x2 NBLN:
Drivline med 8-cyl. 16-liters Euro 6-dieselmotor på max. 580 hk/3.000 Nm, 14-trins GRSO905R-gearkasse med fuldautomatisk Opticruise gearskiftesystem med overgear, to krybegear og integreret Retarder samt ekstra kraftigt RP835 bagtøj med navreduktion, 3,80:1 i udveksling, manuel differentialespærre.
Dobbelt F957-chassisramme, luftaffjedring på alle fire aksler med to kørehøjder samt løftbar bogieaksel bag trækaksel.
Luftaffjedret CR20N-sovekabineførerhus med normalt tag, LED-lyspakke, kommode med køleskab, udvendige opbevaringsrum i begge sider samt Premium instrumentgruppe med 7” info-skærm, integreret navigation, Premium lydanlæg, læderpakke, chaufførpakke mm.
Opbygning: HMF 24-tons wirehejs, Rockinger-træktøj med luftservo, fast bagkofanger, DANBOX værktøjskasse samt sideskørter. Malet af Haslev Autolakering.
Bilerne er solgt at Scanias salgschef Michael Rasmussen.
Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.