23948sdkhjf

Chaufførønsker prioriteres stadig højt hos Anisimow

For godt tre år leverede Stiholt en ny Scania R 500 bogietrækker til vognmand Viktor Anisimow i Fjerritslev.

Den gang var overskriften ”Chaufførønske bryder Volvo-dominans”, og den overskrift – og meget andet i teksten fra dengang - kan vi faktisk genbruge i denne leveringshistorie om Viktor Anisimows nye Scania 530 S A6x2. Det var nemlig også et klart chaufførønske, at den nye trækker blev en Scania, og sådan blev det – igen leveret af lastbilsælger Peter Munkholm fra Stiholts Aalborg-afdeling.

- Min chauffør Lars Pedersen er bare Scania-mand til fingerspidserne, så der var ikke noget at betænke sig på, da han skulle have ny bil. Det kan godt være, at en Scania koster mere i indkøb end andre gode lastbiler, men det er pengene værd, når det betyder, at man kan holde på en god mand, siger Viktor Anisimow.

Han driver en højt specialiseret vognmandsforretning med containertransport med sideloadere, der selv kan læsse containerne af og på – også når de vejer 30-35 tons. Cirka halvdelen af kørslen udføres for speditører, mens den anden halvdel køres direkte for kunderne.

- Jeg har selv fire trækkere til mine fem sideloadere, hvoraf den femte køres fast af en indlejet vognmand. Det er en passende størrelse på min forretning, for jeg kører jo selv til hverdag. Nu kan jeg styre løjerne fra mobiltelefonen, så selv om vi har rigtig travlt, regner jeg ikke med at udvide mere, fastslår han.

Indtil tidligere i år kørte Anisimows biler især med containere til og fra Aalborg Havn, men efter at containertrafikken til og fra Grønland flyttede fra Aalborg til Aarhus havn, er en stor del af Anisimows kørsel flyttet samme vej. Det giver nogle flere kilometer, så den nye Scania 530 S er da også omfattet af en 8-årig serviceaftale til en forventet kørestrækning på 100-120.000 km om året.

Chauffør Lars Pedersen kan glæde sig over, at de mange kilometer skal klares i en topudstyret Scania. I forhold til den 6-cyl. R 500, som Anisimow fik leveret for tre år siden, er der denne gang kommet en V8’er på 530 hk under gulvet. Samtidig er det blevet til det endnu større S-førerhus med helt fladt gulv.

Gearkassen er blevet opgraderet fra den klassiske GRS905R i R 500 til den endnu mere avancerede 14-trins G33CM-gearkasse med fuldautomatisk Opticruise gearskiftesystem fra Scanias nyeste gearkassegeneration men stadig med integreret Retarder. Bagtøjet er af samme type på de to biler, nemlig R 780 med udv. 2,71:1 samt mekanisk differentialespærre.

En del af Anisimows transportopgaver omfatter kørsel med farligt gods, så derfor er den nye Scania 530 S naturligvis også godkendt efter EX/III.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.234