23948sdkhjf

Seks nye Super-modeller skal køre mælk og ost fra Thise Mejeri

Seks nye Scania er netop leveret til Thise Mejeri. De seks nye Super Scania til det økologiske mejeri blev leveret til chauffører og Thises adm. direktør, Poul Pedersen, på mejeriet i Thise i det nordøstlige Salling, hvor også Scanias Driver Trainer Mikael Winge Riis og sælger Jens Madsen fra Scania i Hobro var med.  

Fem S-modeller og en G-model, alle med 500 HK og Scanias nye 13 liters Super-motor, var det, der stod på pladsen ved Thise Mejeri, da nøglerne skulle skifte hænder. Thise Mejeri har en vognpark på 11 biler, og de seks nye erstatter seks ældre Scania, der trængte til udskiftning.  


De fem S-trækkere skal alle køre med køletrailer og får hver enten to eller tre chauffører på, der kører skiftehold fra Thise i Salling til Brøndby og Aarhus.  
Den mindre G-model skal køre med tankvogn og indsamle mælk fra de omkringliggende gårde til Thise Mejeri.  


Udsigt til 8 procent brændstofbesparelse  
Thise Mejeri er i dag Danmarks næststørste økologiske mejeri og ejet af dem, der producerer mælken, andelshaverne. Thise Mejeri betegner sig selv som nytænkende med fem kerneværdier, hvor det at udvikle økologien og producere velsmagende fødevarer på et bæredygtigt grundlag samt respekt for råvaren, mælken, er to af de vigtige værdier i mejeriets værdigrundlag.  


Der er en særlig grund til, at Thise Mejeri har valgt Scanias 13-liters Super-motorer i de nye biler. Brændstofbesparelse. Og så er der heller ikke tilfældigt, at valget faldt på lige netop Scania som leverandør af de nye biler til vognparken.

 
- Vi havde Scania inden og var godt tilfredse med serviceniveauet, samt placeringen af værksteder er godt placeret i forhold til vores kørselsmønster. Dertil en udsigt til at kunne nå otte procent i brændstofbesparelse. Det gjorde udfaldet i forhold til vores valg, siger Nick Nørreby, der er logistik-, indkøb- og planlægningschef i Thise Mejeri.  


Han og kollegerne i Thise Mejeri kigger meget på brændstofforbrug i den daglige kørsel. Hvordan der kan optimeres og spares. Og forventningerne til de nye Scania er der naturligvis også blevet talt om.  


- Vi forventer, at der kan spares minimum syv procent brændstof i forhold til vores gamle vognpark vurderet ud fra vores nuværende kørselsmønster, lyder det fra Nick Nørreby.  


Info om de seks nye biler til Thise Mejeri:  
S-modellerne:  
3-akslede trækkere, 13-liters Super-motor, 500 hk, fuld luftaffjedring, gearkasse G33 med retarder, LED Premium-lyspakke, Driver+ chaufførpakke, skivebremser, Adaptive Cruise Control, LDW vognbane kollision advarsel, Advanced Emergency Braking.
Bilerne er solgt og leveret af Jens Madsen fra Scania, Hobro.


G-modellen:  
3-akslet, 13-liters Super-motor, gearkasse G33 med retarder, sort læder polstringspakke, fartpilot med active prediction, bagtøj R780, bagtøjsudveksling 2,59:1, arbejdslys bagerst på førerhuset i top, arbejdslys ved chassis-bagende, LED-lygter monteret på sidespoiler.  
Bilen er solgt og leveret af Jens Madsen fra Scania, Hobro.  
 
 
 

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.235