23948sdkhjf

Autohjælpsfirma med ny struktur

Bedre hjælp, topuddannede reddere og moderne udstyr.

Fra 1. august triller SOS Dansk Autohjælp ud med en ny struktur i Danmark.

- Vi har landets højeste kundetilfredshed inden for autohjælp, og vi er netop blevet kåret som det bedste vejhjælpsabonnement af forbrugerrådet TÆNK - men vi er overbevist om, at vi kan blive endnu bedre. Derfor etablerer vi en mere effektiv struktur, der gør det muligt for os både at assistere hurtigere - og samtidig udrulle nye services, siger Jan Bøjstrup Christensen, direktør for SOS Dansk Autohjælp.

Seks distrikter

Fra 1. august styres driften fra seks distriktsstationer, placeret i Køge, Odense, Kolding, Herning, Aarhus og Aalborg. Hver distriktsstation får en række tilknyttede stationer. Dermed består netværket af 32 stationer, der dækker hele landet.

Dansk Autohjælp er stiftet som et nationalt samarbejde mellem en række selvstændigt ejede redningsstationer. I 2012 blev Dansk Autohjælp overtaget af SOS International.

Forvandlet marked

Siden er konkurrencen i markedet for autohjælp steget markant, og det er samtidig under hastig forvandling. Hvor autohjælp tidligere overvejende blev solgt i abonnement til private kunder, kører udviklingen nu i retning af, at forsikringsselskaber og bilimportører i stigende grad tilbyder vejhjælp som en del af deres ydelse.

Nye biler bliver stadig mere driftssikre og har sjældnere behov for vejhjælp. Samtidig bliver bilerne mere avancerede, så det ofte kræver ekspertise og specialudstyr at håndtere vejhjælpen. Og hvert selskab har særlige ønsker til, hvad det er for en service, præcist deres kunder skal modtage.

Ingen eneret

- Hvis vi skal fastholde vores position med den højeste kundetilfredshed, kræver det endnu bedre service. Og med den nye struktur kan vi køre mere effektivt end tidligere. Vi er ikke længere bundet af, at stationerne har eneret til deres egne distrikter, så fremover kan nærmeste ledige bil løse opgaven. Vi kommer altså til at køre væsentligt færre kilometer med tomme biler, og det er godt både for økonomien og for miljøet. Samtidig vil kunderne opleve, at vi når endnu hurtigere frem til dem, forklarer Jan Bøjstrup Christensen.

Nye teknikerbiler

SOS Dansk Autohjælp har indkøbt særligt udstyrede teknikerbiler til alle distrikter med en række ekstra muligheder.

Bilernes teknikere kan eksempelvis tømme tanken for bilister, som har tanket forkert. De kan skifte hjul og batteri samt fortage diagnosticering og en lang række nødreparationer på stedet, så bilisten kan komme videre i egen bil.

Artiklen er en del af temaet Vognmænd.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111