Sikkerhed

15. december 2017 - 02:20

App linkNu på Google Play

Vognmanden

Tankning med sms også OK

15. december 2017 - 02:20

Gennem de sidste år har energiselskabet OK haft stort fokus på løsninger, der øger sikkerheden for transportkunderne, herunder vognmænd og chauffører.

Et af de tiltag, der for alvor er slået igennem de sidste par år, er tankning via sms. I dag er den løsning en helt naturlig del af den service, OK tilbyder sine kunder, melder selskabet.

 

En af løsningerne, der øger sikkerheden, er muligheden for tankning via sms, og den kan bruges forskelligt hos kunderne efter behov. Nogle kunder bruger den kun i nødstilfælde, hvis chaufførens truckdiesel-kort for eksempel er beskadiget, og der skal tankes. Men løsningen kan også bruges som eneste løsning, hvor chaufføren altid tanker via mobilen, når der tankes på en af OK’s Truck Diesel-stationer.

Tilfreds Nagel-Group

Nagel-Group er en af de kunder, der benytter muligheden for tankning via sms.

 

- Jeg har været kunde hos OK siden 2014 og har brugt sms-tankninger lige siden, og det fungerer upåklageligt, siger Flemming Kehlet, Fleet Manager hos Nagel-Group.

Hos Nagel-Group bruges sms-løsningen en til to gange om måneden. På grund af risikoen for dieselsvind- og tyverier har man hos Nagel-Group sat ekstra sikkerhed på alle kort, og man planlægger turene nøje hjemmefra, så det passer med tankninger på bestemte stationer.

Åbner tank via sms

Nogle gange giver det dog en udfordring. Det kan eksempelvis være, at chaufføren kører længere end planlagt eller kommer på en anden rute. Gennem OK’s løsning har det administrative personale hos Nagel-Group mulighed for at åbne en tank via en sms, når chaufføren står ved en OK Truck Diesel-station. Det kan selvfølgelig kun lade sig gøre under stor sikkerhed.

 

Flemming Kehlet:

- Løsningen er en god kombination af frihed og sikkerhed. Sikkerheden er i forhold til kortet, og friheden ligger i, at vi kan tanke diesel på hvilken som helst af OK’s Truck Diesel stationer.

Flemming Kehlet og Nagel-Group har som kunde og virksomhed været med til at udvikle løsningen omkring sms-tankning, og det er positivt, at OK udvikler løsningerne sammen med kunderne, mener han. På den måde sikres det, at løsningerne er tilpasset kunderne fra begyndelsen.

Læst i alt:

4 gange

Læses i øjeblikket af:

1

Til forsiden

Giv os din kommentar på ovenstående artikel:

Denne artikel er låst. Ønsker du adgang til låste artikler klik her for at købe et abonnement

 

 

Kundeservice

Danske Transport Medier APS
Adelgade 85A, 1. sal
8660 Skanderborg
Tlf: +45 70 250 350
CVR: 19999181

Afstemning

{%binding poll.title%}

{%Binding option.title%} - {%if option.number_of_votes%}{%binding (option.number_of_votes * 100.0 / totalVotes).ToInt%}%{%else%}0%{%endif%}

{%binding totalVotes%} stemmer i alt

Tidligere afstemninger