23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Lastbil Magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.

Schmitz kom ud af corona-år med skindet på næsen

Schmitz Cargobull har gjort status over regnskabsåret fra april 2020 til marts 2021 – og det var unægtelig et år, der stod i skyggen af corona-pandemien.

Alligevel fremhæver Schmitz, at man med hurtig handling og fokus på løsninger kom i mål med et overordnet set godt resultat. Europas største trailerproducent fremstillede i alt 42.470 køretøjer i finansåret, og indtjeningen steg til 102,3 mio. euro. Markante prisstigninger på råmaterialer har dog kostet på profitabiliteten på bundlinjen.

- Trods massiv usikkerhed, reduceret arbejdstid, kontakt- og rejserestriktioner, så har vi store træk fastholdt vores strategiske udviklingsprojekter i pandemi-året. Først og fremmest er vores prioritet at forblive en pålidelig og innovativ partner for vores kunder og at sikre vores forretning på langt sigt, udtaler Andreas Schmitz, bestyrelsesformand i Schmitz Cargobull AG.

I begyndelsen af 2020 var der tegn på svag bedring på trailermarkedet – men det blev afløst af et styrtdyk efter udbruddet af corona-pandemien. I første halvdel af året modtog Schmitz Cargobull flere afbestillinger end nye ordrer. Derimod steg antallet af nye ordrer med stor hast i løbet af andet halvår, og det gav igen nye udfordringer med tanke på den store usikkerhed, der har bredt sig i forsyningskæden med mangel på råvarer hos underleverandører til de store producenter af køretøjer til transportbranchen.

Trailere Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.113