23948sdkhjf

Schmitz kom ud af corona-år med skindet på næsen

Schmitz Cargobull har gjort status over regnskabsåret fra april 2020 til marts 2021 – og det var unægtelig et år, der stod i skyggen af corona-pandemien.

Alligevel fremhæver Schmitz, at man med hurtig handling og fokus på løsninger kom i mål med et overordnet set godt resultat. Europas største trailerproducent fremstillede i alt 42.470 køretøjer i finansåret, og indtjeningen steg til 102,3 mio. euro. Markante prisstigninger på råmaterialer har dog kostet på profitabiliteten på bundlinjen.

- Trods massiv usikkerhed, reduceret arbejdstid, kontakt- og rejserestriktioner, så har vi store træk fastholdt vores strategiske udviklingsprojekter i pandemi-året. Først og fremmest er vores prioritet at forblive en pålidelig og innovativ partner for vores kunder og at sikre vores forretning på langt sigt, udtaler Andreas Schmitz, bestyrelsesformand i Schmitz Cargobull AG.

I begyndelsen af 2020 var der tegn på svag bedring på trailermarkedet – men det blev afløst af et styrtdyk efter udbruddet af corona-pandemien. I første halvdel af året modtog Schmitz Cargobull flere afbestillinger end nye ordrer. Derimod steg antallet af nye ordrer med stor hast i løbet af andet halvår, og det gav igen nye udfordringer med tanke på den store usikkerhed, der har bredt sig i forsyningskæden med mangel på råvarer hos underleverandører til de store producenter af køretøjer til transportbranchen.

Artiklen er en del af temaet Trailere.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097