Trailernyt

29. maj 2020 - 01:44

App linkNu på Google Play

Danish Agro investerer i Pacton-trailere

29. maj 2020 - 01:44

Danish Agro råder over egen vognpark på langt over 100 lastbiler og lige så mange påhængskøretøjer, og for nylig er der tilføjet fire nye Pacton-trailere til flåden.

 

»Det er første gang, vi investerer i Pacton-trailere. Det gør vi, fordi vi er overbevist om, at pris og kvalitet mere end passer sammen,« siger Jan Erik Toft, der er transportchef hos Danish Agro.

 

»Vi regner med at have de nye trailere i flåden i mange år, hvor de kommer på hårdt arbejde. Det kræver høj kvalitet,« tilføjer han.

 

De nye Pacton-trailere skal køre med alt fra træpiller i bigbags over pallegods med vitaminer, kemi og mælkeerstatning til gummistøvler, beklædning og kontorartikler.

 

Godset læsses på Danish Agros forskellige afdelinger over hele Danmark, og chaufførerne klarer selv aflæsning med medbringer-truck ude hos kunderne.

»Ved specifikation af trailerne har vi lagt vægt på, at de skal være effektive, fleksible, nemme at arbejde med for chaufførerne samt solide. Danish Agros transportopgaver medfører høj punktbelastning både i side- og længderetningen, for de kører sjældent med jævne læs. Og medbringer-trucken i bagenden stiller også store krav til styrken i chassiset, og det har vi selvfølgelig taget højde for ved konstruktionen,« fastslår Henrik Korsdal fra Korsdal Trailer i Ans, der har leveret trailerne.

 

Chauffører med på råd

 

 

»Hos Danish Agro er chaufførerne taget med på råd om opbygningen. Tridec tvangsstyring-styring på bageste aksel og mulighed for løft af 3. aksel også ved fuldt læs er valgt af hensyn til manøvreevnen. Akslerne er placeret så lang tilbage som muligt, for at give den bedste vægt fordeling mellem bil og trailer. Desuden giver hurtig-opluk i begge sider samt hævetag mulighed for hurtigere læsning og losning til gavn for effektiviteten,« tilføjer Henrik Korsdal.

 

Fakta om 4-akslet PACTON TBD 454 gardinsættevogn for medbringer-truck med 32-tons XL-certifikat:

Dimensioner: længde udv. 13,6 meter, bredde udv. 2,55 meter, totalhøjde 4,04 meter v. skammelhøjde på 1,15 meter, indv. læssehøjde 2,6 meter

Vægte: 18 tons kingpin, 30 tons bogietryk, 48 tons totalvægt, egenvægt 9,2 tons

Aksler: 4x9 tons BPW m. tromlebremser, luftaffjedring med hæve/sænkeventil, 4. aksel Tridec tvangsstyret, 1. og 3. aksel hævbar over kontakt i bilen, støtteben type Jost E 300 S modul HD

El-system: 24 volt, 2x7-polet DIN + 1x15 polet stik, Nato standard lysstik, samtlige bag-, sidemarkerings-, slingre-, front- og baklygter af LED-type

Opbygning: Forsmæk i fuld højde i finerplade/stål, vognbund i 28 mm plade, 2,5 ton TÜV-godkendte surringsøjer i kantskinne for hver 500 mm i alt 28 stk. pr. side. TÜV XL godkendt Skydepresenninger med rustfri overcenter-lukning og hurtig-opluk, 4 stk. sidestolper med 4 rækker brædder pr. side, alu. bagdøre med 2 stk. stanglukning pr. dør. Folde-taget kan manuelt hæves hydraulisk i venstre side.

Beslag for transport af Moffett medbringer-truck bag på traileren med foldbar bagkofanger, rustfri værktøjskasse i venstre side, SKF centralsmøring, ”strap- to- go” surringssystem monteret inkl. 14 stk. stropper

Chassis og fælge metalliseret inden lakering.

Læst i alt:

971 gange

Læses i øjeblikket af:

1

Til forsiden

Giv os din kommentar på ovenstående artikel:

Denne artikel er låst. Ønsker du adgang til låste artikler klik her for at købe et abonnement

 

 

Kundeservice

Danske Transport Medier APS
Adelgade 85A, 1. sal
8660 Skanderborg
Tlf: +45 70 250 350
CVR: 19999181

Afstemning

{%binding poll.title%}

{%Binding option.title%} - {%if option.number_of_votes%}{%binding (option.number_of_votes * 100.0 / totalVotes).ToInt%}%{%else%}0%{%endif%}

{%binding totalVotes%} stemmer i alt

Tidligere afstemninger