23948sdkhjf

’Jobbet der aldrig står stille’ vinder Scania-pris

Udvikling via vellykket digital kampagne.

Scania Danmark har vundet Scania Global Award for den nye version af kampagnen ’Jobbet der aldrig står stille’.

Årets pris fokuserer på kommunikation, der understøtter Scanias rejse for at blive anerkendt som en ægte partnerskabsdrevet leder i bæredygtige transportsystemer med fokus på bæredygtighed og digitalisering. Her sejrer Scania Danmark med jobkampagnen, der ifølge juryen er ”en opfindsom løsning på en udfordring i Danmark - og i Europa generelt – nemlig manglen på mekanikere.”

Skal tiltrække unge til Scania

Den digitale kampagne, der udspiller sig på online-medier, sociale medier og på scania.dk, er ifølge juryen en ”veludført employer branding kampagne med Scanias egne medarbejdere i hovedrollerne. Det er en direkte, personlig tilgang til at tiltrække nye talenter, som også vil fungere på andre markeder.”

Der lægges også vægt på, at kampagnen er digital, og at holdet bag kampagnen har arbejdet fokuseret med data og insights og brugt denne viden til løbende at følge op på og justere kampagnen, hvilket har ført til nye medarbejdere.

- Kampagnen er kendetegnet ved samarbejde på tværs af organisationen, kendskab til målgruppen, digital indsats og løbende justering i forhold til real time behov fra markedet. Det er det, der gør den så stærk. Der var indsendt i alt 37 flotte kampagner fra hele verden, så at vi tog prisen i Danmark, er jeg meget beæret over – og utrolig stolt af hele holdet bag kampagnen, fortæller Marketing- og Communications Manager Jannie Christiansen.

Kampagnen er lavet i tæt samarbejde mellem Scania Danmarks Marketing- og Kommunikationsafdeling og HR-afdeling, og kampagnens ambassadører består af Scanias fire unge medarbejdere Christina, Andreas, Christoffer og Deep.

Endnu en pris for kampagnen

På Scanias globale HR-konference i Stockholm har Scania Danmark også fået prisen HR Best Practice for samme kampagne.

- Formålet med kampagnen har været at informere de unge om mulighederne for at få en spændende teknisk uddannelse samtidig med, at vi viser Scania, som den attraktive arbejdsplads den er for potentielle lastvognsmekanikerlærlinge – og det synes jeg bestemt, at vi er lykkedes med. Det er en god kampagne, og jeg er stolt af, at den både modtager en kommunikationspris og en HR Best Practice-pris, fortæller HR Manager Anders Cortnum.

Artiklen er en del af temaet Vognmænd.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109