Volvo

2. juli 2018 - 01:44

App linkNu på Google Play

Team Svan i stor Volvo-finale

2. juli 2018 - 01:44

I den forgangne uge er sidste runde af verdens største kompetencekonkurrence for lastvognsteknikere blevet afholdt i Curitiba, Brasilien. Blandt holdene i finalen var danske Team Svan fra Titan Lastvogne i Ringsted.

I år har 19.700 deltagere fra Volvo Trucks og Volvo Bussers globale servicenetværker konkurreret i Volvo International Service Training Awards (VISTA). Efter en spændende sidste runde, hvor de 40 bedste hold i verden mødte hinanden, blev det VIIES RATAS fra Estland, der gik derfra med sejren.


»Kvalificerede og motiverede teknikere er blandt de vigtigste faktorer for vores værksteder og kunders succes. Derfor investerer vi så meget i løbende uddannelse og kompetenceudvikling. VISTA er toppen af isbjerget, hvor vores servicemarkedspersonale får mulighed for at teste og bevise deres viden overfor kolleger fra hele verden. Konkurrencen sætter fokus på de daglige arbejdsrelaterede færdigheder samt de afgørende tekniske spidskompetencer, og så fremmer den samarbejde og opbygger stolthed,« siger Claes Nilsson, chef for Volvo Trucks.

Den allerførste VISTA-konkurrence blev afholdt tilbage i 1957. Siden da er lastvognsmekanikeren blevet til en tekniker, computeren er blevet et afgørende værktøj på værkstedet og faget har ændret sig grundlæggende fra bunden og op. Moderne lastvogne er teknisk avancerede maskiner, der kræver en mere omfattende og bredere ekspertise end tidligere. Dagens teknikere skal både kunne håndtere både mekaniske og computerrelaterede arbejdsopgaver. Samtidig har knivskarp konkurrence på transportmarkedet medført stadigt voksende krav fra kunderne om køretøjernes konstante driftstid.

 

 »I princippet skal en lastvogn altid være klar til at rulle, hvilket i praksis betyder, at teknikerne skal udføre meget avanceret og velforberedt vedligeholdelse, de er nødt til at udpege, identificere, analysere og rette problemer på kortest mulig tid. I dag accepteres lange ventetider på service og reparationer ikke, og der er ingen tolerance overfor manglende reservedelstilgængelighed eller at en opgave ikke gøres rigtigt første gang lastvognen kommer ind på værkstedet,« forklarer Martin Merrick, SVP Retail Development.

 Årets VISTA-tema ”Performance is Everything” er en perfekt beskrivelse af, hvad det alt sammen handler om: for at kunderne skal kunne yde deres bedst, så skal teknikerne også gøre det.

 

 »Det er præcis sådan det er – vores mål er at have det bedste servicemarkedspersonale til at servicere vores kunders køretøjer. Ved hjælp af VISTA forsøger vi at gøre opmærksom på og belønne det vigtige arbejde, som vores forhandlere og værksteder udfører hver eneste dag og på samme tid tiltrække nye talenter til et spændende og varieret fag, der går en stor fremtid i møde,« udtaler Anna Rogbrant, projektleder for VISTA.

Læst i alt:

730 gange

Læses i øjeblikket af:

1

Til forsiden

Giv os din kommentar på ovenstående artikel:

Denne artikel er låst. Ønsker du adgang til låste artikler klik her for at købe et abonnement

 

 

Kundeservice

Danske Transport Medier APS
Adelgade 85A, 1. sal
8660 Skanderborg
Tlf: +45 70 250 350
CVR: 19999181

Afstemning

{%binding poll.title%}

{%Binding option.title%} - {%if option.number_of_votes%}{%binding (option.number_of_votes * 100.0 / totalVotes).ToInt%}%{%else%}0%{%endif%}

{%binding totalVotes%} stemmer i alt

Tidligere afstemninger