23948sdkhjf

Volvo lover yderligere 3 procent i brændstofforbedring

I-Save-pakken til FH-serien er blevet finpudset og kan nu spare op til 10% brændstof

Volvo FH med I-Save lanceres nu i en endnu mere brændstofbesparende version, der ifølge Volvo kan reducere brændstofomkostningerne med op til 10 procent. Det udgør en forbedring på 3 procentpoint i forhold til den foregående generation af brændstofpakken.

I-Save indeholder mange brændstofbesparende løsninger. Den vigtigste er Volvos D13TC-motor. Volvos 13-liters turbo compound-motor blev lanceret i starten af 2019 og er virksomhedens hidtil mest brændstofbesparende motor.

Med lanceringen af den første generation af Volvo FH med I-Save i 2019 viste Volvo Trucks, at denne løsning kunne skære op til 7 % af brændstofomkostningerne – diesel og AdBlue – sammenlignet med en lastbil med Volvos konventionelle 13-liters motor og uden I-Save. Resultatet er bekræftet af uafhængige test og af kundernes erfaringer.

Med den nye generation Volvo FH med I-Save har Volvo Trucks' produktudviklere reduceret brændstofforbruget yderligere. Softwareopdateringer baseret på analyser af brugerdata har gjort det muligt at forfine og optimere balancen mellem brændstofforbrug og køreegenskaber. Det har ført til en reduktion i brændstofforbruget på yderligere tre procentpoint ved kørsel i Eco-tilstand.

Ud over en opgradering af I-Save har den nye Volvo FH et mere aerodynamisk design. For at spare endnu mere brændstof har I-See en ny funktion, der gør det muligt for lastbilen at måle, hvornår det er effektivt for motoren at øge omdrejningerne lidt og så køre i frigear, også på veje, der ser flade ud for det menneskelige øje.

Fakta om den nye Volvo FH med I-Save

Den nye Volvo FH med I-Save kan bestilles på europæiske markeder fra september 2020

Volvos 13-liters motor med turbo compound-teknologi (Volvo D13TC) med 460 hk (2.600 Nm) eller 500 hk (2.800 Nm)

Kortbaseret I-See – bruger information om den planlagte rute til at udnytte lastbilens kinetiske energi

Gearskiftesystemet I-Shift med software optimeret til fjerntransport (Eco-tilstand)

I-Cruise med I-Roll, som justerer hastigheden for at holde brændstofforbruget nede

Brændstofbesparende bagaksel

Tomgangsstop

Variabel servostyringspumpe

Fuld spoilerpakke

*Forskellen i brændstofforbrug beregnes ved at sammenligne omkostningerne for diesel og AdBlue for I-Save: D13TC Euro 6 trin D med brændstofpakken og D13 eSCR Euro 6 trin D uden brændstofpakken. Den faktiske brændstoføkonomi varierer afhængigt af mange faktorer, f.eks. chaufførens erfaring, brugen af fartpilot, køretøjsspecifikationerne, køretøjets last samt den faktiske topografi og de aktuelle vejrforhold.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.219