23948sdkhjf

Volvo opnår yderligere fremgang i effektivitet og ydeevne

Volvo Trucks introducerer flere vigtige nye opdateringer til sine 11 og 13 liters Euro6-motorer, der lykkes med at levere kombinerede fordele ved at reducere brændstofforbruget og samtidig forbedre køreegenskaberne.

- Reduktion af brændstofforbruget er afgørende for alle transportvirksomheder, men særligt dem med fjerntransportdrift. Samtidig vil de have øjeblikkelig adgang til høj ydeevne. Med disse seneste forbedringer af vores gennemprøvede drivlineteknologi, kan de drage fordel af denne unikke kombination af brændstofbesparelse og opgraderede køreegenskaber, siger adm. direktør Peter Ericson hos Volvo Danmark A/S.

Volvo FH med I-Save, der er kendt for sit lave brændstofforbrug, får også de samme opdateringer på motor og drivline. I 2020 opnåede den under en brændstoftest på Green Truck Award-testruten nord for München, Tyskland, “best ever” med et brændstofforbrug på 22,7 liter pr. 100 km og en gennemsnitshastighed på 80,35 km/t.

- Vi har allerede mange udtalelser fra vognmænd, der bekræfter det lave forbrug af Volvo FH med I-Save. Så vi er virkelig spændte på, hvordan de nye forbedringer af drivlinen vil gøre Volvo FH med I-Save endnu mere brændstofeffektiv, hvilket direkte bidrager til en bedre bundlinje for vores kunder. Salget af de nye opdaterede drivliner er allerede startet, siger Peter Ericson.

- Da I-Shift første gang blev lanceret i 2001, bekræftede Volvo Trucks sin stærke tro på et koblingsbaseret transmissionssystem som det mest effektive design til automatisk gearskift. Siden da er mere end en million lastbiler blevet solgt globalt med I-Shift-teknologi. De betydelige forbedringer på køreegenskaberne, der nu tilføjes, opnås af den nye måde, hvorpå I-Shift gearkassen interagerer med motoren. Den opdaterede I-Shift bruger en ny gearskiftestrategi, der ikke kun giver hurtigere skift, men også giver en jævnere og mere harmonisk køreoplevelse.

- Det lavere brændstofforbrug opnås gennem reduceret friktion i motoren og en raffineret forbrændingsproces. Motorens drejningsmoment er kyndigt styret på en smartere måde af den opdaterede I-See-funktion, som optimerer motorens ydeevne ved at tage hensyn til vejens topografi forude og køretøjets vægt.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.231