Volvo

18. oktober 2019 - 01:44

App linkNu på Google Play

Volvo vil hjælpe kunderne med at forbedre deres likviditet

Volvo vil hjælpe kunderne med at forbedre deres likviditet

Med en Volvo Flexi-Guld-kontrakt er de månedlige fakturaer baseret på køretøjets faktiske kilometertal, hvilket hjælper vognmændene med at forbedre deres likviditet, lyder det fra Volov Trucks.

18. oktober 2019 - 01:44

Muligheden for tilsluttede tjenester har banet vej for nye, fleksible løsninger til servicekontrakter og forbrugsbaserede betalingsmodeller. Volvo Trucks introducerer nu en ny servicekontrakt, Volvo Flexi-Guld-kontrakten, med samme dækning som Volvo Guld-kontrakten, men med månedlige gebyrer fordelt på faste og variable dele (km-baseret), der er skræddersyet til lastbilens faktiske kilometertal.

 

»Mange transportvirksomheder har kortvarige aftaler med deres kunder eller opererer på uforudsigelige og svingende markeder. De udtrykker et behov for større fleksibilitet, når det gælder servicekontrakterne. Vi har nu teknologien til at muliggøre dynamiske og tilsluttede løsninger som denne,« siger Thomas Niemeijer, Business Development Manager, Service Contracts, Volvo Trucks, i en pressemeddelelse.

 

Volvo Flexi-Guld-kontrakten er blevet muliggjort gennem fremskridt inden for telematik, der gør det muligt for køretøjer at kommunikere deres kilometertal i realtid med Volvo Trucks. Kontrakten giver kunderne en fleksibilitetsperiode på 40 procent, hvor det årlige kilometertal kan overstige eller ligge under det aftalte kilometertal med 20 procent. Hver månedlig faktura er baseret på den faktiske kørsel for den pågældende måned uden yderligere fakturering eller papirarbejde, hvis kilometertallet ved udgangen af året er overskredet (inden for fleksibilitetsområdet). Det gør den særligt velegnet til kunder, der arbejder med sæsonbetonede ændringer og svingende efterspørgsel.

»Det er ganske enkelt – hvis du kører mindre, betaler du mindre og vice versa. Volvo Flexi-Guld-kontrakten har samme dækning og driftstid som en Volvo Guld-kontrakt til samme forudsigelige pris, men har meget større fleksibilitet, så den kan tilpasses de skiftende forretningsbehov,« siger Thomas Niemeijer.

 

Volvo Guld-kontrakten er Volvo Trucks' mest omfattende servicekontrakt og omfatter forebyggende vedligeholdelse og tilsluttet serviceplanlægning samt alle lastbilsreparationer.

Læst i alt:

1404 gange

Læses i øjeblikket af:

1

Til forsiden

Giv os din kommentar på ovenstående artikel:

Denne artikel er låst. Ønsker du adgang til låste artikler klik her for at købe et abonnement

 

 

Kundeservice

Danske Transport Medier APS
Adelgade 85A, 1. sal
8660 Skanderborg
Tlf: +45 70 250 350
CVR: 19999181

Afstemning

{%binding poll.title%}

{%Binding option.title%} - {%if option.number_of_votes%}{%binding (option.number_of_votes * 100.0 / totalVotes).ToInt%}%{%else%}0%{%endif%}

{%binding totalVotes%} stemmer i alt

Tidligere afstemninger