Iveco tog førstepladsen i januar for varebiler
Hver fjerde varebil i klassen 3.500 kg var en Iveco i januar, hvor 105 stk. fra den italienske fabrik kom på danske nummerplader. Dermed tager Iveco føringen i varebil-segmentet efter årets første måned – marginalt foran Mercedes på andenpladsen med 99 registreringer i januar.
- Vi er meget glade for at være nummer et på markedet, og vi kan også se tilbage på et år med en masse solgte biler, fortæller Jeppe Heidemann, der er Sales Manager Daily hos Iveco Danmark.
- Vi har haft et rigtigt godt år sidste år, hvor vi har haft succes med at skabe stabilitet omkring antallet af solgte biler og vores lager, og det høster vi nu frugterne af. En af de største fordele ved at handle med os er, at vi leverer inden for en overskuelig fremtid. Det står i kontrast til andre i branchen, der lige nu oplever lange leveringstider eller mangelfulde leverancer.
Jeppe Heidemann fremhæver varebilen Iveco Daily som det store slagnummer, og varebilproducenten er optimistiske omkring, hvad resten af 2023 byder på for dem:
- I 2022 har vi fået flere aftaler i hus med store kunder, og den udvikling, forventer vi, fortsætter i 2023. Vi har dog fortsat en bred kundeskare, og det er vigtigt for at mindske sårbarheden, men også fordi det understreger styrken ved brandet, forklarer Jeppe Heidemann.
- Tidligere solgte vi mest chassisbiler og frem for alt Box & Lift-modeller. Men nu ser vi, at kunderne også køber mange kassevogne. Det ser vi som et bevis på, at vi har en meget stærk portefølje, uanset hvilken transportvogn kunderne ønsker.
- Jeg har også store forventninger til resten af året, hvor introduktionen af vores elektriske varevogn eDaily forhåbentligt kommer til at bære frugt og sikre os et resultat, der er lige så godt som sidste års. eDaily er unik på markedet, fordi varebilen som den eneste går op til 7.500 tons, siger Jeppe Heidemann.
Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.