23948sdkhjf

Freja: Vi har ændret praksis

Freja Transport & Logistics A/S tabte for nylig en retssag ved Retten i Viborg, hvor vognmandsfirmaet Transportlink fik medhold i, at Frejas krav om betaling for ”bortkomne paller” var uberettiget.

Lastbil Magasinet kunne i første omgang ikke få Frejas ledelse i tale om sagen. Efter torsdagens omtale af sagen har adm. direktør Jan Sunde dog reageret med en kortfattet kommentar til sagen via en email til Lastbil Magasinet.

»Vi tager til efterretning, at Freja skulle have afstemt saldo løbende med vognmanden. Det er normal kutyme, at begge parter fører saldoregnskaber over pallekvitteringer,« udtaler Jan Sunde.

Retten fastslog, at Frejas ikke havde krav på de 381.231 kr., som speditøren ellers krævede for manglende pallekvitteringer i løbet af de godt fire år, som samarbejdet med Transportlink varede. Freja fremsatte først kravet efter samarbejdets ophør og det baserede sig på manglende kvitteringer og ikke paller, der reelt var forsvundet, fastslog retten.

»Dommen siger at vi burde have fremsendt saldo løbende, og denne praksis er implementeret år tilbage,« oplyser Jan Sunde.

Ankefristen i sagen er udløbet i denne uge. Freja har valgt at acceptere dommen – uden decideret at omfavne den, fremgår det af direktørens formulering:

»Af omkostningsmæssige årsager har vi ikke valgt at anke dommen,« skriver Jan Sunde til Lastbil Magasinet.

Læs mere om: jura
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112