23948sdkhjf

- Ingen vil betale for transport

Kommentar til denne artikel:

I dag får du stort set det samme for en tur til Finland, som min far fik i 70’erne. Der gav min far cirka 250.000 kroner for en ny lastbil, og I ved, hvad sådan en koster i dag.


Speditørerne har mega overskud hvert år, men prisen til vognmanden er ikke reguleret tilsvarende.

Mon mor gik hjemme. Det gør kvinder ikke i dag og med hensyn til det skrevne her, så tjente en chauffør næsten det dobbelte af en arbejdsmand i 70’erne. I dag tjener arbejdsmanden mere og er stadig hjemme hver dag, og det er chaufføren ikke, og hvis han er, så har han haft en arbejdsdag på mellem 13 og 15 timer. Arbejdsmanden har haft 8. Kan du se det attraktive i jobbet?

Jeg er vokset op med, at når en chauffør skulle afsted, spurgte konen: ”Hvornår er du hjemme? “Når jeg er færdig.” ”Hvornår er du færdig?“ ”Når jeg kommer hjem”.

Jeg er vokset op i en vognmandsforretning og ved, hvad der skal til for at få tingene til at hænge sammen, og der er ikke mange unge mennesker, der vil bruge 65-70 timer om ugen for at tjene det samme, som en god håndværker gør på 37-40 timer om ugen.

Så min konklusion. Det handler om tiden. Ingen vil betale ordentligt for transport.

Anders Rosenkilde Andersen.
Bagergade 8A
4850 Stubbekøbing

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125