Dækker tungere rolle
Japanske Bridgestone, verdens største dæk- og gummiproducent, har ændret i sin europæiske regionsstruktur, som er opdelt i Nordeuropa og Centraleuropa, med henholdsvis Storbritannien og Tyskland som hovedland og regionsansvarlig.
Det betyder, at Bridgestone Danmark, der før hørte til Bridgestones nordeuropæiske region, nu er en del af Bridgestones centraleuropæiske region, som udover Danmark omfatter Sverige, Finland, Norge, Østrig, Schweiz og Tyskland. Samtidig skifter Bridgestone Danmark reference fra regionshovedkontoret i UK til regionshovedkontoret i Tyskland.
Tættere på dansk marked
I forbindelse med de interne organisationsændringer er Bridgestone Danmark i gang med at ansætte og on-boarde en del nye medarbejdere. Hidtil har en del arbejdsopgaver for det danske marked været udført på kontoret i UK – og det er medarbejdere til at løse disse opgaver lokalt, som Bridgestone Danmark nu er i gang med at ansætte på det danske kontor i Søften. Målet er at bringe hele virksomheden tættere på markedet i Danmark.
Lokalt salg og backoffice
De lokale medarbejdere i Søften skal varetage en række funktioner inden for bl.a. økonomi, kundeservice, priser og logistik.
Når de sidste nye medarbejdere er på plads 2. januar 2020, vil Bridgestone Danmark have øget medarbejderstaben med otte medarbejdere, og Bridgestone vil herefter stå endnu stærkere i det danske marked med samtlige salgs- og backoffice-funktioner placeret lokalt på det danske kontor - bedre rustet til fremtidens udfordringer i dæk- og bilbranchen.
Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.