23948sdkhjf

- Vi skal ikke forvente menneskelig omtanke fra p-vagten

Kommentar til denne artikel:

Jeg forstår godt Per Christensens frustration over den p-bøde, han har fået af Q-Park. Den dårlige service fra p-vagterne bunder først og fremmest i, at man har ladet private firmaer tjene penge på parkeringskontrollen. Dermed har man selvsagt prioriteret udbyttet til nogle anonyme aktionærer højere end det, der egentlig er formålet med kontrollen, nemlig at komme uhensigtsmæssig parkering til livs.

Jeg ved fra folk, der har været p-vagter, at de stilles over for et effektivitetskrav, der siger at den mindste omsætning på en vagt skal være 10.000 kr. (Tallet stammer fra midt i nullerne, så det er formodentlig større nu) Derfor skal man altså desværre ikke forvente nogen service, eller menneskelig omtanke fra p-vagten. Frem for at strække hals, for at se p-billetten, foretrækker han nok at optræde med en anelse "søk i knæene," så produktionsmålet rykker lidt nærmere. Sådan virker privatiseringen af p-kontrollen altså, og for en gangs skyld er det ikke bare lastbilchauffører, der døjer med en uretfærdig behandling. Skal man absolut se det positive i det, kan man jo glæde sig over, at en eller anden off-shore virksomhed i et skattely på den anden side af jorden tjener nogle gode skattefrie kroner.

Hans Erik Kratholm Rasmussen
Møllevej 17
7500 Holstebro

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11