23948sdkhjf

- Violeta Bulc er ude i noget vrøvl

Debatindlæg:

- EU kommissær Violeta Bulc er da vist ude i noget selvmodsigende vrøvl.

Kommissæren mener det er ulovligt, når Danmark indfører en tidsbegrænset parkering på de statslige p pladser. Statslige p pladser er ikke til langtidsopbevaring af køretøjer, østeuropæiske lastbiler holder ofte i dagevis, og optager pladsen for andre der skal holde et hvil.

Kommissæren mener at de 25 timers p begrænsning gør det umuligt for chaufførrene at overholde deres lovpligtige hvil, - det er ikke rigtigt. - idet man må parkere i 25 timer, som er tid nok til et reduceret hvil. (jeg mener dog det burde være 30 timer, så der er lidt elastik) kommisæren mener, også, at hvis man kun må holde i 25 timer, skal chaufførerne jo flytte bilerne, når man skal afholde et lovpligtigt på 45 timer???? - det må han/hun jo ikke. Den del af KH reglerne, som skal sikre chaufførrenes sociale rettigheder, betyder jo netop, at chaufførrene slet ikke må være i bilen/på arbejdspladsen, men derimod har ret til et ophold i en rigtig bolig.

Der er fornylig afsagt en EU dom om at chaufførerne IKKE må være i bilerne, det ser kommisæren åbenbart helt bort fra, eller hvad? - Det er dobbelt moral af værste skuffe, når kommisæren nu antyder, at det gør chaufførrene jo nok alligevel.

Vognmændene / Speditørrene må selv selv stille p pladser rådighed, til lastbiler der står ubenyttet hen fordi de ikke benyttes, - ofte står de jo i flere dage, - eller fordi der skal afholdes et lovpligtigt hvil.

Sjovt nok nævner kommisæren, at det er illegal fordeling fordi p begrænsningerne især rammer de udenlandske chauffører, - nok især dem fra østeuropa, fordi de vesteuropæiske chauffører, herunder de danske holder deres lovpligtige hvil i hjemmet hos familien, ja netop. Det er faktisk det der menes med sociale rettigheder. Men på grund af EU's laden stå til, overholder de store østlige transportfirmaer, og ligeledes de vestlige firmaer, der har etableret sig i øst, - via tomme postkasser- Ikke cabotage forordningen, eller KH reglerne, hvilket har medført usle forhold for chauffører, social dumping og unfair konkurrence.

Leif Therkelsen
Stationsvej 13

6622 Bække

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109