23948sdkhjf

Modulvogntog - kombardo

Ny superfærge: Godt 25 meter lange vogntog kører forlæns ind og forlæns ud.

Molslinjen har designet sin nyeste superfærge, Express 3, så de 25,25 meter lange modulvogntog kan køre forlæns ind og forlæns ud på vandvejen over Kattegat.

Fjernet søjler

- Vi har ændret i design på færgens vogndæk og simpelthen fjernet en række søjler midt i skibet. Det giver plads til, at også de helt lange modulvogntog kan køre rundt på vogndækket, fortæller Jesper Skovgaard, Molslinjens kommercielle direktør.

En chauffør fra Frode Laursen A/S har netop prøvekørt den nye mulighed på Express 3, da han i første forsøg kørte hans modulvogntog rundt på vogndækket.

Klar forbedring

- Det er en klar forbedring, at vi nu kan køre forlæns på og af færgen, og det betyder, at den bliver et godt alternativ til at køre ad den i forvejen overfyldte E45, siger Brian Jørgensen, direktør i Road Danmark hos Frode Laursen.

Molslinjens kommercielle direktør Jesper Skovgaard tilføjer:

- De tre store hurtigfærger skaber timedrift for lastbiler, og indsættelsen af den nye færge er perfekt timing i forhold til trængslerne på motorvejene. Vi glæder os over, at nye fragtmænd finder vejen over Kattegat attraktiv, og at chaufførerne lettere kan fragte varer mellem Aarhus og København uden at holde i kø.

Om Molslinjen

Råder i dag over fire moderne hurtigfærger; hurtigfærgen Max Mols og de tre superfærger Express 1, Express 2 og Express 3, der er blandt verdens største katamaraner.

Superfærgerne tager op til 30 lastbiler og busser samt op til 1.000 passagerer, 417 personbiler og 60 motorcykler på en overfart.

Molslinjen betjener Kattegat-ruterne Aarhus-Odden og Ebeltoft-Odden.

Billedtekst: Den nye hurtigfærge på Kattegatruten mellem Odden og Aarhus er designet med tanke på lastbiler – også de helt lange.

Artiklen er en del af temaet Vognmænd.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.13