23948sdkhjf

Fint fransk cadeau

Topchef for 9000 ansatte roser markant dansk fremgang.

Når virksomheden er stor nok, er det ikke hverdagskost, at den øverste chef kommer til byen. I dette tilfælde chefen for samtlige 9000 ansatte i Renault Trucks.
Som et fint cadeau - fransk udtryk for anerkendelse eller hyldest - for en god indsats.


Bruno Blin, præsident for Renault Trucks, har således netop besøgt Renault Trucks Danmark sammen med et følge af tre øvrige topchefer. For at "teame op" og som et synligt skulderklap i forbindelse med det arbejde, som Renault Trucks Danmark, del af Volvo Group Trucks Danmark, er i fuld gang med for at styrke Renaults position på det danske marked.


Meget tyder på, at netop Renault og den tætte samarbejdspartner Volvo er godt igang med at lave en omgang veludført arbejde.


Markedsandel fra 5,9 til 14,2 procent

I 2015 havde Renault Trucks en markedsandel på 5,9 procent i vægtklassen 6 til 16 tons totalvægt. Sidste år var andelen steget til 14,2 procent.
Den tilsvarende markedsandel for biler over 16 tons totalvægt steg i samme periode fra mere beskedne 1,2 til 1,4 procent - altså en relativ stigning på knap 17 procent.


Renaults varebiler er også oppe i gear. Markedsandelen på det danske marked er øget fra 3,4 til 4 procent fra 2015 til sidste år. En stigning på knap 18 procent.

Stærkt brand, start i 1894
- Renaults historie går tilbage til 1894, og vi er i dag et stærkt brand i Volvo Group med en stærk udvikling inden for innovation og teknologi. Samtidigt tilbyder vi et meget bredt program, lyder det blandt andet fra Bruno Blin til Trans Inform, Vognmandens Fagblad.


Renault Trucks har fire produktionsanlæg i Europa, 1500 forhandlere og værksteder, og mærket solgte 47.559 nye lastbiler sidste år.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.219