23948sdkhjf

Danske mekanikere blandt verdens bedste

Renault Trucks mekanikerhold i Padborg ét af verdens 24 bedste.

Et stort skulderklap til Renault-mekanikerne hos Skifter Lastbil i både Padborg og Aabenraa.
Det er den foreløbige konklution, efter at RTEC-Team Padborg netop har sejret i det nordiske opgør om at deltage i den store internationale finale med 24 mekanikerhold, der afvikles i midten af maj ved Renault Trucks hovedsæde i sydfranske Lyon.


1405 hold, 5285 deltagere
Dermed er Renault-mekanikerne i Padborg også blandt de 24 bedste hold i finalen - ud af konkurrencens oprindeligt 1405 hold og 5285 deltagere fra 49 lande. Her af deltog 16 danske hold i den nordiske afdeling.


I den 3. og sidste runde i det nordiske opgør var det i øvrigt kun sekunder, der adskilte nummer 1 og 2, nemlig Skifter Lastbils vinderhold fra henholdsvis Padborg og Aabenraa 1.
Begge hold svarede rigtigt på alle spørgsmål, og det var derfor tiden, som blev afgørende.


Øget kompetence, synlig værdi
Formålet med RTEC (Road To Excellence Championship) er at udvikle kompetencerne yderligere inden for Renault Trucks’ autoriserede netværk og ikke mindst fremhæve den høje ekspertise, der findes blandt medarbejderne.
Udover chancen for at blive verdens bedste Renault Trucks servicemarkedsteam, er det en unik mulighed for at udveksle erfaringer på tværs af landegrænser.


Dansk debut
Det er anden gang, konkurrencen kører, men første gang, at der er danske hold blandt deltagerne. Og det må dermed siges af være en værdig entré, når det bedste danske hold når finalen i Lyon.


- Det er rigtig positivt, at vores Renault Trucks netværk i Danmark nu er så etableret, at vi kan være med i konkurrencen og fremvise vores tekniske ekspertise og den høje kvalitet i det arbejde, vi laver på værkstederne hver dag, siger Jan Egegaard Jensen, kompetenceudviklingschef hos Renault Trucks Danmark.


Tre afdelinger i finalen
Konkurrencen består af tre dele: to teoretiske dele og så en sidste praktisk udfordring, hvor der arbejdes direkte på et køretøj. De teoretiske spørgsmål er udviklet til at teste deltagernes tekniske evner, kendskab til Renault Trucks’ værktøjer og procedurer samt deres tilgang til kunderelationen.
Ved finalen i Lyon i maj skal de danske mekanikere deltage i en praktisk prøve i realistiske værkstedsomgivelser.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187