Lyngholm udvider igen maskinparken
Endnu engang har kloakselskabet Lyngholm udvidet maskinparken.
Den nye slamsuger er energioptimeret og specialbygget efter den faste chaufførs erfaringer og behov, således at Lyngholm kan servicere sine kunder på en grønnere og mere effektiv måde.
53-årige Torben Berendt fra Hvidovre er slamsugerchauffør hos Lyngholm. Det har han sammenlagt været i 25 år, og efter at have kørt 7 år i den samme slamsuger, har han nu fået en helt ny specialdesignet bil – en FlexLine 310 PED.
J. Hvidtvedt Larsen har bygget slamsugeren fra bunden og monteret slamsugeranlægget på en Scania P410 Euro 6 lastbil, der tilhører den bedste miljøklasse inden for lastbiller.
Opbygningen af slamsugeren har Lyngholm og Torben Berendt været med til at bestemme lige fra bilen kom på tegnebrættet. Det er derfor en bil, der er bygget med skelen til Torbens Berendts daglige opgaver og erfaring samt ud fra Lyngholms kunders behov.
Slamsugeren har fået en stærkere aksel for til for at sikre, at Torben Berendt ikke kører med overlæs på forhjulet, når tanken er fyldt med fedt, der skal på rensningsanlægget. På denne type lastbil er der normalt en 8 tons aksel, men Lyngholm har fået denne udskiftet med en 9 tons
Lyngholm har valgt at udvide maskinparken, fordi virksomheden oplever en stor efterspørgsel på særligt slamsugeropgaver.
[add:467]
[add:450]