23948sdkhjf

Scania truer Volvo i toppen

Igen i oktober tegnede Scania sig for flest nyregistreringer på det tunge danske lastbilmarked. 128 nye Scania’er rullede ud på de danske veje i årets 10. marked, og det er 11 flere, end Volvo kunne notere sig.

Dermed haler Scania fortsat ind på Volvo i det samlede kapløb om at blive markedsleder på det tunge lastbilmarked over 15 ton. Efter årets første 10 måneder sidder Volvo på 26 procent af markedet, mens Scania er på 25 procent. Helt konkret fører Volvo med 36 lastbiler inden årets sidste to måneder.

MAN er det tredjemest populære mærke herhjemme med 19 procent af det tunge marked, mens Mercedes-Benz tegner sig for 16 procent.

Iveco er oppe på 8 procent, mens DAF og Renault er mere nøjsomme med henholdsvis 4 og 1 procent.

[add:450]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063