23948sdkhjf

Scania-offensiv for nye medarbejdere

Scania vil tiltrække de bedste kandidater og lancerer en landsdækkende oplysningskampagne under navnet ’’Jobbet, der aldrig står stille’’. Med den håber Scania at blive mere synlig overfor potentielle medarbejdere.

Kampagnen henvender sig både til de helt unge, som skal vælge fremtidig karriere, og til erfarne medarbejdere.

Scania har i kampagnen valgt at gøre brug af tre medarbejdere, som alle er startet som mekanikerlærlinge og efterfølgende har gjort karriere hos Scania.

»Vi vil appellere til de gode kandidater ved hjælp af den gode historie, og dem har vi mange af,« fortæller HR-direktør Janet Fransen.

Opstart i september

Hos Scania er der stor efterspørgsel på service og reparation. Det har ført til behov for udvidelse af medarbejderstaben og værkstedskapaciteten gennem effektiviseringer og længere åbningstider. Scania mangler dog mekanikere i flere afdelinger, og de er svære at finde.

»En af årsagerne kan formentlig findes i de unges uddannelsesvalg, som i dag i høj grad går mod gymnasiet i stedet for en erhvervsuddannelse. En anden årsag kan være, at vi har været for længe om at fortælle om lastbilbranchen og de muligheder, vi kan tilbyde, hvorfor mange i stedet har valgt personbilbranchen,« fortsætter Janet Fransen.

Kampagnen lægger blandt andet vægt på at fortælle, at Scania tilbyder gode udviklingsmuligheder, god løn, masser af udfordringer, teamspirit og gode kollegaer.

Hun håber, at oplysningskampagnen kan lokke flere mekanikere til de store køretøjer og Scanias danske servicenetværk. Scania søger lige nu nye mekanikerlærlinge med opstart i september. 

»Vi har dog også en del andre ledige stillinger. Alle stillinger er slået op på vores hjemmeside,« siger Janet Fransen.

[add:338]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078