DEBAT: Bødestørrelsen uden relevans for chaufførmangel
Kort og godt.
Gert Jakobsen har mere brug for føling med branchen generelt, end Pia Olsen Dyhr har brug for større respekt og forståelse for samme!
Enten har Gert Jakobsen ladet sig forføre af de store vognmænd i ITD, ellers har han "bare"tabt hovedet. Måske det ville hjælpe, hvis han satte 10-15 biler på gaden, der IKKE var beskæftiget med nichetransport?
Driver man en forretning indenfor lovgivningens rammer, så burde bødestørrelsen for diverse overtrædelser vel være sekundær. Vi kan vel blive enige om, at bødestørrelserne kun har relevans for dem, der agter at overtræde bestemmelserne .
Har Gert Jakobsen ikke til hensigt, at drive hans forretning indenfor lovens rammer, eller hvad er hans faktiske dagsorden?
Lad os lige slå fast, sådan helt kort - Størrelsen på bøderne for overtrædelse af cabotageforordningen, de har ingen som helst relevans for manglen på nye chauffører i danske transport virksomheder!!
Gert Jakobsen, er ude i et slet skjult ærinde for de store betændte danske vognmænd. Ingen nævnt, ingen glemt!
De "store" bøder for fejlbetjening af kontrolapparatet vil jeg, og sikkert mange andre, gerne se konkrete eksempler på. Og nej, ikke kun et enkelt, men mange. Er der ikke mange, så er problemet nok til at overse!
Hvor mange, har Gert Jakobsen mon fået i sin forretning de sidste 2-3 år?
Morten Slot-Thomsen
Blæsbjergvej 40
8722 Hedensted
[add:486]