23948sdkhjf

Volvo kørte fra alle i 2014

Volvo sluttede som markedsleder på det tunge danske lastbilmarked for fjerde år i træk. De nyeste tal fra De Danske Bilimportører viser, at det svenske mærke landede på en markedsandel på 32,8 procent – altså godt hver tredje af de nyregistrerede lastbiler over 15 ton i Danmark i 2014.

På andenpladsen følger Scania med 19,5 procent, mens MAN snuppede tredjepladsen med en heftig slutspurt i december, hvor hele 114 MAN-lastbiler fik danske nummerplader på – klart flest af alle mærker i årets sidste måned.

Markedsandel for lastbiler over 15 ton på det danske marked i 2014 – fordelt på mærker:

Volvo – 32,8 %

Scania – 19,5 %

MAN – 18,9 %

Mercedes-Benz 17,1 %

Iveco 7,4 %

DAF 3,7 %

Renault 0,6 %

[add:38]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063