Volvo kørte fra alle i 2014
Volvo sluttede som markedsleder på det tunge danske lastbilmarked for fjerde år i træk. De nyeste tal fra De Danske Bilimportører viser, at det svenske mærke landede på en markedsandel på 32,8 procent – altså godt hver tredje af de nyregistrerede lastbiler over 15 ton i Danmark i 2014.
På andenpladsen følger Scania med 19,5 procent, mens MAN snuppede tredjepladsen med en heftig slutspurt i december, hvor hele 114 MAN-lastbiler fik danske nummerplader på – klart flest af alle mærker i årets sidste måned.
Markedsandel for lastbiler over 15 ton på det danske marked i 2014 – fordelt på mærker:
Volvo – 32,8 %
Scania – 19,5 %
MAN – 18,9 %
Mercedes-Benz 17,1 %
Iveco 7,4 %
DAF 3,7 %
Renault 0,6 %
[add:38]