Tredje generation Continental-dæk med ny teknologi
Den tyske industrikoncern Continental har netop introduceret sin tredje generation af dæk målrettet til langturskørsel, regional trafik og buskørsel. Avancerede gummiblandinger og nye dækmønstre reducerer rullemodstanden og brændstofforbruget med op til knap 2 liter pr. 100 kilometer, lover dækproducenten.
Serien består af Conti EcoPlus, der er beregnet til langturskørsel, ContiHydrid, der er målrettet regionalkørsel samt Conti Coach, CityPlus og Urban, der er specielt udviklet til buskørsel.
Nyhederne er for nylig blevet præsenteret på CV Showet i England og introduceres nu på det danske marked.
Langturskørsel og regionaltrafik
Conti EcoPlus og Conti Hybrid er udviklet specielt til langdistance- og regionalkørsel. En specielt tilpasset gummiblanding, nye dækmønstre og reduceret rullemodstand betyder, at der kan spares helt op til 1,9 liter brændstof pr. 100 kilometer - uden, at der er gået på kompromis med dækkets holdbarhed, siger Georg Nielsen, adm. direktør for Continental Dæk Danmark A/S.
Den nye Conti Hybrid-serie til lastbiler leveres i 17,5” og 19,5” samt 22,5” for at kunne imødekomme de forskellige behov, der er inden for regional transport.
Dækket Conti Hybrid HT3 19,5 er designet specielt til trailere og semitrailere. Til det tunge segment er udviklet Conti Hybrid HS3 i 22,5 tommer.
»Der kan spares direkte i flådens driftsomkostninger med fortsat mulighed for regummiering og opskæring af mønster. Som med alle Continentals lastbildæk kommer det nye Conti Hybrid HS3 derudover også med patenteret Airkeep®-inderbelægning for at forhindre gradvist tab af lufttryk,« understreger Georg Nielsen.
[add:451]