23948sdkhjf

Ny Master er snart på gaden

Den nye Renault Master, der blev introduceret på Birmingham Commercial Vehicle Show den 29. april har med nyt design, ny biturboteknologi, ESC som standard, og Eco-Mode for brændstofbesparelser fået mange nye fordele. Den er tilgængelig fra 2,8-4,5 t og vil kunne fås som kassevogn, enkelt chassis, kombi, bus, med mandskabskabine og platformschassis. Der vil være salgsstart i Danmark i uge 24 med levering til efteråret.

Den nye Renault Master har biturboteknologi (på 135 og 165 hk motorer), hvilket gør det muligt at operere både ved høje og lave omdrejninger, samt enten en lavtryks- eller højtryksturbomotor, og derved udnytter den det maksimale trykladningspres i alle motorens brugsfaser. For føreren betyder dette større kørekomfort, øget ydeevne og samtidig et lavere brændstofforbrug og dermed mindre CO2-udledning.

[pic:21986]Kunder, der vælger den nye Renault Master, kan også spare brændstof ved at bruge Eco-tilstand, som er standard på biler med 135 hk og 165 hk motorer. Den nye Renault Master er også udstyret med Start & Stop system som standard på 135 hk og 165 hk versioner. Dette sætter automatisk motoren på standby, når bilen holder stille ved f.eks. trafiklys.

For så vidt angår sikkerhed er alle versioner af den nye Renault Master udstyret med ESC retningsstabilitetskontrol som standard. For manøvredygtighed og optimal sikkerhed indeholder ESC også Hill Start Aid (Bakkebremse), assistance med nødbremsning (Emergency Break Assist), hjælp til bedre vejgreb (Extended Grip), en trailerstabilitetsfunktion (Trailer Swing Assist) samt en række andre funktioner.

Renault Master har fået et nyt design ved hjælp af en ny front, ny kølergrill og det røde navneskilt (Tagplate) på fører- og passagerdøren, der identificerer modellen.

[add:338]

[add:447]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062