23948sdkhjf

DEBAT: Flere kontrol-kommentarer

Kære Jens D.,  som alle ved, har vi få chauffører, der holder loven, råbt og skreget på kontrol, og når så du en gang ikke kommer hjem, tuder du. Det er fint med store kontroller og o.k., hvis jeg ryger i en.

Det kan jo være, det langsomt bliver bedre, hvis alle de rådne vognmænd/chauffører mærker, det er bedre at køre efter loven.

Selv kører jeg Norge p.t., og i Sverige-Norge er der kontrol hver uge p.t., og tro mig, der er en del, som ikke holder loven, det ses særligt på grænsen, Svinesund, hvor vi tit er i scanneren. Selv har jeg været det 4 gange i år, og jeg piver ikke, jeg har nemlig rent mel i posen.

Jan Nielsen
Hasselvænget 23
4300 Holbæk

Jeg kan kun tilslutte mig koret, som bifalder disse kontroller. Vi har ikke brug for flere regler i vores erhverv, for de vognmænd/chauffører, som tilsidesætter reglerne, bliver ved.

Men kontrol, som vi så på Fyn, er vejen frem. Tillid er godt, kontrol er bedre, razzia er bedst.

Morten Hansen
Hovedgaden 501 A
2640 Hedehusene

Det er nemlig rigtigt, lad os få nogle flere kontroller, så de danske vognmænd, der ikke betaler deres chauffører efter bogen, får inddraget deres tilladelser. Det står jo bag på deres tilladelse, at de skal betale en overenskomstmæssig løn.

Det kan jo heller ikke passe, at de kan gå rundt og byde diverse kørsel ned, fordi de ikke kan finde ud af at følge reglerne. Så ja tak til flere kontroller, så vi får mere plads på landevejen.

Steen Rasmussen
Ane Stauningsvej 22
8700 Horsens

Ingen skal være i tvivl om, at jeg ønsker meget mere kontrol, og at jeg mener, der også virkelig er brug for det, men jeg vil nu ikke ikke sige, at Jens har helt uret. Hvis nogen har holdt i kø i en time for at blive kontrolleret, er det på ingen måde i orden.

De må tage alle de biler ind, de kan nå at kontrollere, men det er dårlig planlægning, hvis de ikke kan vurdere forløbet, hvilket vi får at vide, hvis vi overskrider med bare få minuter. De får alligevel ikke fat i alle, og specielt ikke i dem, der virkelig "kører om hjørner" med politiet og os andre.

De skal fanges på en helt anden måde end vi andre, og de, som mener, Jens er egoistisk, må medvirke til det. Her hopper kæden nemlig af, for når man "oplyser" ordensmagten om uregelmæssigheder hos vores såkaldte kollegaer, hvilket jeg i øvrigt ikke opfatter dem som, så sker der ikke noget.

Derfor virker det forkert at blive tilbageholdt så længe. Og det kunne jo være andet, end om man nåede hjem, der gik galt, f.eks. aftale med kunder osv. Men fortsæt endelig med meget mere kontrol, det er nødvendigt.

Og hvis man kunne ønske noget, skulle det være et telefonnummer til ordensmagten hvor der var en vilje til at gøre noget, ikke bare en kontrol som omtalte i ny og næ ved højlys dag for at få fred og skattekroner. Husk på, at de, som virkelig omgås loven, faktisk har hånden nede i DIN pengekasse.

Johnny Jensen
Tømrervænget 6
4683 Rønnede

Er der nogen, der forklarer mig forskellen på, at man plukker de biler ind til kontrol, man kan nå, frem for at stoppe hele trafikken og tage alle som gidsler? Problemet er startet ved, at alle, også østeuropæere, har troet, at i DK gik alt, og det har man så givet kollegaerne forståelsen af.

Systemet, man bruger i Tyskland eller Sverige, er, at der står en betjent ude ved vejen og vinker dem ind på pladsen, man kan nå. Det skulle vel ikke give den store forskel, eller er der noget jeg har misforstået...

Jens Dyrberg
Østerskovvej 32, Ilskov
7451 Sunds

[add:38]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065