23948sdkhjf

DEBAT: Sammenholdet er væk

Kære Jan Nielsen.

Jeg tror heller ikke, du er en tøsedreng, men hvis en chauffør vil forsørge sin familie i dagens Danmark - og ikke vil være solidarisk med sine kolleger, skal han ikke være chauffør i transportbranchen.

Hvad er det, mange himler op om: Det er de mange almindelige kvælende omkostninger. De høje lønninger. De høje brændstofpriser og de evindelige kontroller, og det tager livet af selv de bedste chauffører og vognmænd i Danmark. Hvis du ikke tror på, at det generelle danske omkostningsniveau under alle omstændigheder skal ned, så har du desværre en tabersag!

Jeg har fulgt - eller været i transportbranchen - i snart 30 år, og tro mig, min erfaring med sammenholdet kan ligge på et meget lille sted - og kan det ikke bare tænkes, at du som arbejdsgiver simpelthen har smidt håndklædet i ringen og bare vil drive din forretning, om det så skal være i et andet land, og dermed også under anderledes rimelige forhold?

Hvis du vil ændre forholdene, er 200 mand desværre ikke nok - men der skal måske også tænkes i nye og anderledes baner, så det igen kan betale sig at arbejde i det ellers dejlige erhverv.


Jan Krusaa
Henrik Hertz Vej 40
5230 Odense M

Kære Jan !

Forstå nu, at sammenholdet i vores branche er for længst væk, og selvom I påstår, I er et par hundrede på Sjælland, som bakker op, er det en dråbe i havet, og som jeg har skrevet før, så handler det om penge og overlevelse.

Chaufførerne skal overleve for netop at kunne betale regningerne derhjemme, og vognmanden gør det af ren og skær overlevelse. Glem alt om, at danske speditører og vognmænd burde bruge danske chauffører, den tid er forbi, og vores kronede dage er væk, og vi har selv ladet det ske og sidder nu her på lastbilmagasinet.dk og hælder vand ud af ørerne om, hvor forfærdeligt det hele er, men ingen gør noget, og helt ærligt, Jan:

Løbet er kørt, vi kan intet stille op mod billige østbiler og chauffører. Markedet er presset både for speditørerne og vognmænd, så glem alt om bedre tider, og jo, vi er en flok tøsedrenge, for ingen af os tør gøre noget, fordi som du selv skriver, så bliver der truet med en fyreseddel, og i disse tider har ingen af os råd til at miste jobbet, så derfor ser vi bare stiltiende til.


Mark Kristensen
Rimmerne 6
9310 Vodskov

Vil gerne kommentere vedrørende den vognmand i Padborg, som der omtales, han kører stadig med fem biler på danske plader med danske chauffører på.

Når det er sagt, vil jeg gerne give jer ret i, at det er selvfølgelig ikke i orden, at han som formand er med til at modarbejde os danske chauffører.


Jan Nilsson
Storegade 45
6880 Tarm

[add:317]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.069