DEBAT: Kør først efter reglerne – så skal de ændres
Reglerne (om køre- og hviletid) er ikke gode nok, men så længe der er massive overtrædelser, vil ingen politikere gå i dialog om ændringer.
Vejen frem er, at vi efterlever reglerne, og så begynder at påvirke politikerne.
Til den tid kan vi sikkert også få reglerne til at gælde for alle andre, der kører erhvervsmæssigt, også i mindre biler.
Når det sker, bliver der en folkelig forståelse for de urimeligheder, der er i regelsættet, og så kan vi få det ændret.
Vognmand Frank Segall
H. E. Bluhmesvej 73
6700 Esbjerg
Jamen Steen A. Jensen, hvordan kan du undre dig over dette? Hele formålet er jo at gøre det hele så surt for danske vognmænd og chauffører, at alle opgiver til sidst. Således vil der blive plads på markedet til alle de "nasserøve" med udflagede køretøjer og discountchauffører, der ikke har evner til at konkurrere på lige og fair vilkår.
"Fordelen" ligger jo i, at disse mange udlændinge jo ikke bliver "knaldet" for petitesser, som danske chauffører gør. Det er kun, når der sker ting, man ikke lige kan undgå et gribe ind over for, at der kommer "en sag".
Hvorfor sker det så på denne måde ?
Jo, det gør det udelukkende fordi det får lov til det. Der bliver ikke ændret på dette, før den dag danske vognmænd og chauffører bliver enige om, at nu er det sgu nok.
Dan F. Jørgensen
Næsbyhave 109
5270 Odense N
Steen A. Jensen: At nogle buschauffører har tåbelige arbejdsforhold kalder vel mere på, at man får rettet op på dem, frem for, som du åbenbart ønsker, at indføre de samme forhold for alle.
Skal man følge din logik forekommer der jo også livsfarligt børnearbejde/slaveri i både Kina, Indien og sikkert også mange andre steder. Det er vel næppe heller et argument for, at vi skal indføre det her?
Hans E. Kratholm Rasmussen
Møllevej 17
7500 Holstebro
[add:176]