23948sdkhjf

DTL: Giv os så den havnetunnel

I kølvandet på ATP’s seneste udmeldinger i pressen om at ville finansiere betalingsmotorveje, er debatten nu fra flere sider drejet over mod ønsket om en betalingstunnel som en ny ringvej øst om København.

DTL’s administrerende direktør, Erik Østergaard, kan fuldt ud tilslutte sig tanker om, at en havnetunnel finansieres som et OPP-projekt og gerne med ATP eller andre pensionskasser som den private partner.


Havnetunnel løser meget

»En havnetunnel fra Nordhavn og til Sjællandsbroen – hvad enten det skal ske gennem Københavns havn eller via Amager - vil binde hele ringvejssystemet omkring København sammen og fjerne en stor del af den transittrafik, der i dag kører gennem København, ligesom en havnetunnel vil aflaste Ring 3. Jeg har noteret mig, at der både fra overborgmesteren og en række ledende politiske ordførere er fælles fodslag om at få gjort noget ved netop denne infrastrukturløsning, der i øvrigt ligger rigtig godt i tråd med det, som infrastrukturkommissionen konkluderede i sin tid som et af de vigtigste elementer til at løse trængselsproblemer i Københavnsområdet,« siger Erik Østergaard.

»Bygger man en Østlig Ringvej om København i form af en havnetunnel vil den løse hovedparten af Københavns trængselsproblemer, og så er der hverken behov for betalingsringe eller betalingsmotorveje på indfaldsvejene, siger Erik Østergaard.

[add:177]

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094