Niende kampagne skydes i gang
Kampagnen Trafiksikkerhed i Øjenhøjde 2011 åbner i år sæsonen i Herning ved messen Transport 2011 lørdag den 9. april.
Målet er igen at undervise børn i aldersgruppen 8 – 12 år i, hvordan de omgås store lastvogne i trafikken.
Mere end 65.000 børn har allerede modtaget undervisningen, og transporterhvervet og de involverede partnere håber med kampagnen at være med til at etablere en bedre og mere hensigtsmæssig trafikadfærd og dermed reducere antallet af ulykker, hvor lastbiler er involveret.
Alle børn, der deltager i kampagnen i 2011, vil få udleveret gratis trafiksikkerhedsveste og refleksbånd. Ved arrangementet på Transport 2011 i Herning kan børnene også fremstille deres egne refleksbrikker og deltage i en konkurrence med trafikspørgsmål, for hvilket de får et diplom og mulighed for at vinde flotte præmier.
Fokus på Sjælland og Bornholm
Geografisk fokuseres der i 2011 på Nordsjælland, Storkøbenhavn og Bornholm. Skole-kampagneperioden kører fra uge 15 til og med uge 21. Mere end 70 skoler har tilmeldt sig og kampagnen vil så vidt muligt tilgodese alle de skoler, der har ønsket at få besøg.
Derudover vil kampagnen deltage på Transport 2011 på åbningsdagen den 6. april, på familiedagen den 9. april, på Gl. Estrup Marked den 28.maj, på Langelandsfestivalen den 30. juli og på Egeskov Slot den 6. august.
Det er partnerne DTL, 3F Transportgruppe, Danske Fragtmænd, Volvo Lastvogne, OK a.m.b.a., Bridgestone og Børneulykkesfonden, der dermed påbegynder sin 9. sæson med besøg på de danske folkeskoler og ved særlige events.
[add:245]