23948sdkhjf

Debat: Sneplove venter på udkald

Redaktionen har modtaget endnu et par reaktioner efter seneste kapitel i sneplov-debatten i går, hvor blandt andet Jens P. Dyrberg undrede sig over, at sneplovene ofte kommer ganske sent ud på vejene, når vejret raser:

Jeg kan kun give Steen ret, jeg har prøvet at arbejde som chauffør på en sneplov hos et stort vognmandsfirma i Lystrup. Det var under snestormen i februar 2007, og selv efter politiet var begyndt at fraråde alt udkørsel, skulle folk da stadig ud for at se, om det nu også kunne passe. Det er træls for dem, som skulle kæmpe med at holde vejene fri, at de skal holde et ekstra øje fordi der er nogen "idioter", der absolut skal ud.

Jens: Sneplovene bliver først kaldt ud, når Vejdirektoratets "vagt" kalder dem ud, men chaufførerne er for det meste så fornuftige, at de forbereder sig på forhånd, når de kan se, der er optræk til snerydning, så de er klar.

Det plejer at være sådan, at man kalder en bil ud med saltspreder og plov (1. plov), og er det slemt nok, hedder det 1. plov plus en lastbil med plov (2. plov).

Benny Berg Andreasen
Stationsvej 17A
8410 Rønde

De sene udkald kan skyldes, at nogle af de belæste kontornussere, der er ansat til at kalde ud, lige skal spare et par kroner og måske lige se tiden an, om det nu er nødvendigt.

Jeg hørte også den kvindelige ingeniør fra Vejdirektoratet, der udtalte på tv, at "vi skal da ud senere i aften og give 10 gram pr. kvadratmeter".

Min erfaring er, at alt under 15 gram + saltvand er spildt arbejde, også i forebyggende henseende. Det er en hel videnskab at være vinterbekæmper; men at angribe Kong Vinter med 10 gram salt svarer til at skyde elefanter med en salonriffel.

Steen A. Jensen
Slåenbakken 12
8520 Lystrup

[add:178]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.055