23948sdkhjf

Nye slidbanedæk til lastbiler

Nordisk Dæk Import A-S (NDI) har med Kplus 30 sendt en ny serie regummierede dæk til lastbiler og busser på markedet.

Dækkene produceres hos NDI-datterselskabet Euroband i Brørup på karkasser med de nye østrigske Kplus 30-baner fra Kraiburg. Det er nemt at genkende Kplus 30 på den gule stribe i dækmønsterets overflade.

Lang levetid

Ifølge Nordisk Dæk Import har Kplus 30 en gennemsnitlig levetid, der er 15-30 procent længere end andre koldvulkaniserede regummierede dæk til lastbiler og busser.

»Alle tests viser, at der totalt set er penge at spare. Målt på bundlinien viser det sig, at Kplus 30 giver mest værdi for pengene, samtidig med at sikkerhed og køreegenskaber er fuldt på højde med konkurrerende dæk,« siger salgschef Steen Kikkenborg, NDI, der henviser til flere danske tests, der er genemført på forskellige bustyper i København, Århus og Odense.

Fem typer

Produktionen af Kplus 30 på NDIs regummieringsfabrik Euroband i Brørup startede i efteråret, og de første dansk producerede Kplus 30 dæk er nu kørende hos danske vognmænd.

Euroband har 26 år på bagen og er i dag blandt de førende danske producenter af regummierede dæk, primært til lastvogne og busser. Euroband producerer efter koldvulkaniserings-princippet, hvor en slidbane fra Kraiburg påvulkaniseres den afraspede karkasse.

I Danmark fås Kplus 30 foreløbig i fem forskellige designs, der dækker fjern- og regionaltransport, by- og lokaltrafik samt kørsel på dårlige veje og vinterkørsel.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063