23948sdkhjf

Kommentar til sagen om EURO-TRANS

Sten Sørensen afviser, at der er sammenhæng mellem selskabet UNISEA i Gibraltar og EURO-TRANS I/S i Holbæk. Han påpeger også, at det tidligere EURO-TRANS ApS aldrig var aktiv i transportbranchen.

UNISEA SHIPPING SERVICES LIMITED Postbox 399, Gibraltar.

Sådan hedder et firma i skattelyet Gibraltar.

Ifølge Sten Sørensen er der ingen sammenhæng mellem EURO-TRANS I/S Stenhusvej, Holbæk, som han er økonomisk involveret i, og postboksselskabet i syden. Det vil han gerne slå fast.

“UNISEA er et beifahrerbureau, som jeg ingenting har med at gøre,” pointerer Sten Sørensen.

EURO-TRANS har dog stillet biler til rådighed for selskabet, som udstyrer deres beifahrere med kontrakter, der i den grad strider mod den danske overenskomst.

Hos UNISEA har man ifølge den udenlandske nummeroplysning intet fastnummer. Til gengæld kan Gibraltar-firmaet ifølge en kilde kontaktes via et dansk mobilnummer.

Lastbil Magasinet har navn og nummer på telefonens bruger. Han har tidligere været ansat hos danske speditionsfirmaer i Sønderjylland.

Uinteressant

Sten Sørensen synes heller ikke, at antallet af tidligere EURO-TRANS selskaber er interessant - heller ikke hans hustru Birgitte Bruhns rolle i den forbindelse.

Ifølge Erhvervs- og Selskabsstyrelsen er WWW.EURO-TRANS ApS med binavnene WWW.EURO-TRANS ApS.DK, EURO-TRANSPORT ApS opløst i medfør af anpartsselskabslovens paragraf 59 den 15. december 1999. Det samme er WWW.EURO-TRANS HOLDING ApS.

Som stiftere i begge selskaber står ifølge Selskabsstyrelsen Birgitte Bruhn og Sten Sørensen, og virksomhederne er opløst efter et års tid, uden at der er indsendt regnskab. Sten Sørensen fortæller, at det skyldes, at de aldrig kom i drift.

Umuligt at låne

Ifølge kontorfuldmægtig i Færdselsstyrelsen, Poul Jensen var der tilladelser i EURO-TRANS ApS med Sten Sørensen som ansvarlig leder, men de er nu returneret.

”Selskabet kom aldrig aktivt i drift, fordi vi ikke kunne låne penge til køretøjer, når virksomheden var i selskabsform. Derfor lukkede vi og oprettede EURO-TRANS I/S, hvor der er personlig hæftelse,” fortæller Sten Sørensen.

I 1999 fik I/S´et, hvor Birgitte Bruhns bror Søren Bruhn også er involveret, to tilladelser med Søren Bruhn som ansvarlig leder. I dag har selskabet ifølge Poul Jensen, Færdselsstyrelsen, fem tilladelser.

Sten Sørensen fortæller dog, at EURO-TRAN I/S står foran lukning, og at de tre af tilladelserne blev sendt tilbage i sidste uge. Søren Brun starter nu op som vognmand i selskabet HHMG ApS, hvor han tiltrådte som direktør 9. november i år.

Ryggen fri

Sten Sørensen fortæller, at der ikke kan opstå interessekonflikter, når EURO-TRANS I/S lukker, og Søren Bruhn starter selvstændigt transportfirma.

Ellers kunne andre vognmand, som kører for Fragtbørsen, Holbæk, skylde ham for at tildele EURO-TRANS' biler bedre kørsel på grund af egne og familiemæssige relationer.

Historien om speditionsfirmaet Fragtbørsen vender Lastbil Magasinet tilbage til senere.

Sten Sørensen forventer med tiden at oprette afdelinger i flere EU lande. Pt. er der afdeling i Danmark og Spanien.

Økonomisk er han involveret i Fragtbørsen via HOLDINGSELSKABET STEN SØRENSEN AF 06.09.2000 ApS, hvor han er stifter og direktør.

Det fremgår af holdingselskabets regnskab, at kapitalandelen i det tilknyttede selskab er på 500.000 kroner, og at den er pantsat i Unibank, Holbæk.

Lastbil Magasinet vil en af de kommende dage kigge nærmere på ansættelseskontrakten hos UNISEA, og på selskabsskattelyet Gibraltar, hvor skjulte skuffeselskaber ifølge en bankjurist trives i bedste velgående.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047