23948sdkhjf

- Sæt hastighedsbegrænseren til 120, styrk kravene til chauffører og udbyg rastepladserne

Kommentar til denne artikel:

- Ja, nu skal igen et hold total inkompetente politikere, (som ALDRIG har levet af andet end far og mors lommepenge, og så med tiden fået sig en akademisk uddannelse, for så senere at melde sig under en eller anden politisk fane, og for så at ernære sig som politiker) til at vurdere hvordan folk skal arbejde og under hvilke vilkår.


Komplet latterligt, NEJ få nogle af arbejdsmarkedets parter til at komme med oplæg og forslag til ændringer.

Det har aldrig været mere kaotisk, end da man indførte hastighedsbegrænseren og senere overhalings forbuddet.

Sæt hastighedsbegrænseren til 120 km/t.  sæt eksempelvis hastigheden i loven til 80, 85 eller 90 kmt. og det er derfra, man uddeler bøderne, så har man muligheden for at overhale den langsomkørende, provokatøren, miljøaktivisten, eller hvad der nu af en eller anden grund kører langsommere end flertallet og fjern overhalings forbuddet på de fleste strækninger.


Der har aldrig været flere forstyrrelser/ulykker, små som store end der er nu, og det er simpelt hen pga. kaotiske tilstande pga. diverse begrænsninger som skaber irritation både for personbiler og erhvervskøretøjer.

Jeg mener IKKE, at man skal til at køre 120 km/t. Men du har kraften og muligheden for at tilendebringe overhalingen rimelig kvikt.

Og styrk kravene til retten til stort kørekort, vi ser folk komme her, (som såkaldte chauffører), nogle af dem har absolut ingen erfaring, og (måske kun et købt kørekort og andre uddannelsesbeviser), de har i hvert tilfælde ikke siddet bag rattet i en lastvogn før, (der ikke er nogen som skal komme og fortælle mig, at eksempelvis en udenlandsk chauffør der har kørt i sit hjemland er ringere til at håndtere et vogntog end en dansker), det tror jeg simpelt hen ikke på, de har sgu bare lynhurtigt skaffet sig de fornødne dokumenter, og så er de efter egen opfattelse uddannet chauffør.

Udbyg rastepladserne eller lav strategiske trafikcentre med tank-, vaske- og spisesteder badefaciliteter mm.
Vi havde trafikcentret i Vejle med dagligdagsmad og indkøbscenter, men nej det skulle rives ned og bygges om til fancy junkfood, vi havde Ulkær men nej det skulle også lukkes, selv om der var hammerfyldt hver aften.

Jeg ved ikke, hvad man har tænkt sig, men det bliver ikke akademikerne der kommer med den ideelle løsning, vi skal nu også forholde os til arbejdstidsregler, vi har jo i forvejen køre- og hviletidsreglerne, så hvorfor er det nu nødvendigt? Ja helt sikkert noget som fremtidige unge mennesker er helt vilde med. Det er lige før, at det er nemmere at uddanne sig til advokat end det er at kende transportloven.

Nej, der er ikke noget at sige til, at det bliver uattraktivt.

Der er sikkert meget, som kan gøres bedre, men det er ikke hos akademikerne, man finder de vises sten, det er hos dem, der dagligt er beskæftiget med de fag, som man vil lovgive om.

Niels Jørgen Nielsen
Lyrevej 8, Vorup
8940 Randers
 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14