23948sdkhjf

- Vejpakken ændrer ikke dårlig lovgivning

DEBATINDLÆG:

Kontrol... mere kontrol. Det kan alle "de kloge hoveder" sagtens blive enige om?

Årsagen til det hele - et udueligt EU - tør eller vil man ikke røre ved. Det er for besværligt!

Vejpakken vil ikke ændre på dårlig lovgivning i EU.

Oven på alle TV-udsendelserne synes jeg, det er for dårligt, at EU ikke har været nævnt.

Det er jo den "kloge lovgivning" fra EU, der er skyld i mange/alle problemerne i transportbranchen.

Jeg har sendt et brev til Rasmus Prehn med håbet om, det kunne hjælpe:

Hej Rasmus Prehn

Sidder her og ser nyheder på tv: Kurt Beier, dårlige forhold, menneskehandel måske? Cabotageregler, løndumpning plus meget. Varernes fri bevægelighed arbejdstagendes fri bevægelighed i EU.

Så nu vasker danske politikere hænder med mere kontrol.

Tror du selv, det hjælper, når det er lovliggjort i EU?

At vente på "vejpakken" hjælper ikke, hvis den bliver vedtaget. Den har ikke noget at gøre med, at EU har åbnet lovligt op for import af arbejdskraft uden for EU. Det er totalt vanvittigt og skal stoppes straks.


Jeg har læst, at det skulle være muligt at inddrage tilladelserne igen.

Hvem er det lige, der har skylden? Der er igen "de kloge hoveder", der sidder i EU og ikke ved meget om, hvad "de foretager sig", og hvad det har af Store konsekvenser for Europa og særligt Danmark.

Det er så dårligt, at man næsten ikke kan fatte det, når nu der er så mange meget kloge hoveder i EU eller hvad?

Vi skal ud af det "lort", så Danmark kan bestemme selv igen over vores land.

Det er lovgivningen i EU, der er latterlig, når man laver love med smuthuller.

Og så giver Polen næsten 600.000 arbejdstilladelser, men ingen skal arbejde i Polen. Ganske smart, ikke?

Så det har ikke noget med dansk lovgivning at gøre. Desværre.

Ved ikke, om du er klar over, at der findes firmaer med 1000 - 4000 lastbiler, som agter at blive endnu større. Girteka, Waberers plus andre. Det har den konsekvens, at der stort set ikke er danske lastbiler, der kører sydpå mere.

Der er også store problemer i resten af det gamle Europa.

Man/EU skulle have givet et antal tilladelser til hvert østland, da de kom ind i EU og ikke givet markedet frit - uden at ane, hvor katastrofale konsekvenserne ville blive.

Nu bestemmer østlandene snart det hele inden for transport. Så det er på tide at vågne op i Danmark og EU. Men det er nok for sent.

Niels Larsen
Ertebjergvej 15A
8381 Tilst

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.219