23948sdkhjf

Pema og Continental optimerer dækstyring for hele Pemas flåde

Forbedret dækstyring på mere end 18.000 køretøjer

Stor succes. Det er meldingen fra Pema med hensyn til koncernens dækstyring ved hjælp af et digitalt system, udviklet af Continental. Resultatet er forbedret gennemsigtighed, der medvirker til reduceret nedetid og maksimere serviceintervaller.

Digitaliseret overblik

Pema, udlejer af erhvervskøretøjer i mange europæiske lande, samt teknologi- og dækproducenten Continental, har sammen digitaliseret dækstyringen for mere end 18.000 køretøjer. Cesar, det digitale flådestyringssystem udviklet af Continental, blev i 2018 integreret med Pemas it-systemer, og det har siden muliggjort en kontinuerlig udveksling og ajourføring af relevant data om køretøjer og service.

Wolfgang Beuleke, Pemas teamleder for dækstyring, er begejstret for systemet og udtaler:

- Fordelene ved at håndtere alle dækstyringsaktiviteter via vores interface til Cesar har overgået alle vores forventninger. For det første sætter den forbedrede gennemsigtighed os i stand til at sikre, at vi altid overholder de individuelle SLA’er, vi har indgået med vores kunder. Vi har reduceret vores administrationsudgifter og har indført hurtige og standardiserede processer på tværs af grænser. For det andet drager vi kolossale fordele af dataanalysen. Den opnåede viden har reduceret vores serviceomkostninger og nedetid betydeligt, sikret optimeret dækskift og øget det gennemsnitlige antal kørte kilometer.

Conti360° Fleet Services

Flådestyringssystemet Cesar er specifikt udviklet til Conti360° Fleet Services – Continentals erhvervsrettede, all-inclusive-dækservice – og optimeres konstant. Data om køretøjer og dæk registreres løbende i systemet og behandles centralt. Brugerne har altid adgang til de nyeste data - uanset hvor de befinder sig.

- På basis af individuelle kundekrav anvender Cesar automatiserede arbejdsgange til at kortlægge en række servicebehov, så de nødvendige tiltag hurtigt kan udføres – uanset om det skal ske på flådens specialværksteder, i garagen eller undervejs, forklarer Thomas Wolf, leder af International Fleet Business i Europa og Mellemøsten - og fortsætter:

- Når vi analyserer de data, der er registreret i ContiFleetReporting, kan vi også give Pema anbefalinger til, hvordan de kan få det optimale udbytte af dækstyringsprogrammet til deres flåder i Tyskland, Danmark, Sverige, Schweiz, Tjekkiet og Polen.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.173