23948sdkhjf

Stjernemærke vokser i Danmark

Mercedes-Benz øger markedsandel fra 15,6 til 18,9 procent.

2017 blev et godt år for salget af Mercedes-Benz’ lastbiler i Danmark. I klassen for lastbiler over seks tons totalvægt øgede Mercedes-Benz markedsandelen fra 15,6 til 18,9 procent i 2017, og samtidig fik importøren et helt nyt bilmærke i garagen – Fuso.

Med et stort set uændret totalmarked for lastbiler i nævnte vægtklasse glæder udviklingen naturligvis salgschef Jens Tittel, Mercedes-Benz lastbiler i Danmark:

- Der er ikke noget, som er vigtigere for os end vores kunder. Derfor er jeg også stolt af, at vi oplever endnu større efterspørgsel fra dem. Jeg tror fuldt og fast på, at vi her ser en positiv effekt af kombinationen af stærke produkter og ikke mindst det høje serviceniveau, som vores erhvervskunder oplever hos vores forhandlere. Det er helhedsoplevelsen, som tæller, og den kan vi levere hele vejen rundt.

Fuso sælger som Mercedes

Sidste år blev Fuso en del af den danske Mercedes-Benz familie. Mærket er et relativt ubeskrevet blad herhjemme, men på verdensplan udgør Fuso-brandet faktisk en lige så stor del af Daimler Trucks som Mercedes-Benz - målt på antal solgte biler.

- Kunderne efterspørger hårdføre og manøvredygtige biler til specialopgaver – ikke mindst i de større byer, hvor smalle gader, skarpe sving og små porte præger gadebilledet. Fuso Canter klarer udfordringen til UG med sin kompakte størrelse og svingradius som den lille by-bil, smart, fortæller Fuso-manager Kenneth Vestergaard, der står bag introduktionen af lastbilen i Danmark.

Første el-lastbil

Fuso blev sidste år det første lastbilmærke i verden, der præsenterede en serieproduktion af el-lastbiler, eCanter. Samtidig med præsentationen af eCanter blev de første biler leveret til udvalgte kunder, hvorfor eCanter nu distribuerer varer i blandt andet New York og Berlin.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187